Sökning: "end-customer"

Visar resultat 21 - 25 av 134 uppsatser innehållade ordet end-customer.

  1. 21. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Gustav Ternander; Alexander Puhls; [2021]
    Nyckelord :Internal marketing; Customer orientation; External marketing; Employees; Service quality; Systematic literature review; Intern marknadsföring; Kundorientering; Extern marknadsföring; Medarbetare; Tjänstekvalité; Systematisk litteraturgenomgång;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER

  2. 22. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Cedergren; Christin Rampeltin Molin; [2021]
    Nyckelord :Customer Empowerment; Customer Power; Customer Focus; Customer Orientation; Retail; Retail Industry; Customer Empowerment; Kundmakt; Kundfokus; Kundorientering; Retail; Retailbransch;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.    Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi    Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin    Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder   Datum: 2021– januari      Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER

  3. 23. A Framework for Defining, Measuring, and Predicting Service Procurement Savings

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oliver Berggren; Zina Matti; [2021]
    Nyckelord :Procurement; Service Procurement; Management Accounting; Savings; Cost; Regression; Machine Learning; Gradient Boosting;

    Sammanfattning : Recent technical advances have paved the way for transformations such as Industry 4.0, Supply Chain 4.0, and new ways for organizations to utilize services to meet the needs of people. LÄS MER

  4. 24. Assessing the maturity of informationsystem integration through people, process, and technology : A study of ERP, PLM and MES

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Albert Majdandzic; Morteza Moustaghni; [2021]
    Nyckelord :erp; plm; mes; information system integration; integration maturity model; closed-loop manufacturing;

    Sammanfattning : Due to advancements in manufacturing digitalization and connectivity; industry 4.0,manufacturing organizations are seeing an increase of data volume, velocity, and variety. LÄS MER

  5. 25. ANALYSIS OF INTER-ORGANIZATIONAL DYNAMICS IN MOBILITY AS A SERVICE NETWORKS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Enrico Giuseppe Bonito; [2020-07-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In transport and mobility industries, in recent years, there have been numerous innovations that have certainly had a major impact on the lives of citizens and their habits. The advent of new technologies and the importance of staying connected especially when travelling have opened the door to numerous innovations that are changing the concept of mobility inside and outside urban centers. LÄS MER