Sökning: "end-customer"
Visar resultat 21 - 25 av 134 uppsatser innehållade ordet end-customer.
21. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER
22. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder Datum: 2021– januari Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER
23. A Framework for Defining, Measuring, and Predicting Service Procurement Savings
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Recent technical advances have paved the way for transformations such as Industry 4.0, Supply Chain 4.0, and new ways for organizations to utilize services to meet the needs of people. LÄS MER
24. Assessing the maturity of informationsystem integration through people, process, and technology : A study of ERP, PLM and MES
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Due to advancements in manufacturing digitalization and connectivity; industry 4.0,manufacturing organizations are seeing an increase of data volume, velocity, and variety. LÄS MER
25. ANALYSIS OF INTER-ORGANIZATIONAL DYNAMICS IN MOBILITY AS A SERVICE NETWORKS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In transport and mobility industries, in recent years, there have been numerous innovations that have certainly had a major impact on the lives of citizens and their habits. The advent of new technologies and the importance of staying connected especially when travelling have opened the door to numerous innovations that are changing the concept of mobility inside and outside urban centers. LÄS MER