Sökning: "enkätfrågor ekonomi"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden enkätfrågor ekonomi.

  1. 6. Real-Time Retail : Den digitala vägen till konsumenternas lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Andersson; [2016]
    Nyckelord :Omni-channel; Real-Time Retail; iBeacons; Fysisk modebutik; Personalisering; Kommunikationsprocessen; Kundvärde; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en process som finns i alla sektorer och branscher, inte minst inom detaljhandeln. Den återspeglas i e-handeln och i övergången till en mer omnichannel-influerad säljprocess där detaljhandlare i allt högre grad når konsumenter genom flera olika kontaktytor; i webbshopen, via den smarta mobiltelefonen, genom appar, digitala skyltfönster och i den fysiska butiken. LÄS MER

  2. 7. Genusmönster vid friluftsutövande i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Linda Johansson; Sofie Iderup; [2014-02-07]
    Nyckelord :Friluftsliv; genus; tätortsnära friluftsliv; kommunal planering;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen heter Genusmönster vid friluftsutövande i Göteborg. Syftet med uppsatsen är att studera genusmönster vid friluftsutövande i Göteborg. Ämnet är viktigt att undersöka eftersom att utövandet av friluftsliv främjar folkhälsan. LÄS MER

  3. 8. Kärnverksamheten i fokus : En studie om småföretagares outsourcingbenägenhet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Selberg; Carolina Kronstrand; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Majoriteten av alla svenska företag idag är småföretag och står tillsammans för nästan hälften av Sveriges totala BNP. Att dessa företag är viktiga för Sveriges fortsatta ekonomiska tillväxt är därför en självklarhet. LÄS MER

  4. 9. Stockholm - The Capital of Scandinavia : Uppbyggnaden av en stads varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emy-Stephanie Lacaya; Maria Rosengren; Justiina Siipola; [2011]
    Nyckelord :Brand; Stockholm Visitors Board; Stockholm Business Region; Stockholm - The Capital of Scandinavia; Marketing; Image; Varumärke; Stockholm Visitors Board; Stockholm Business Region; Stockholm - The Capital of Scandinavia; Marknadsföring; Image;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke påverkar en stad och dess image. Avsikten med studien är att granska hur varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia har bemötts av utländska turister och om varumärket är så pass exklusivt att det kommer att bestå även i framtiden. LÄS MER

  5. 10. BL Administration – ett komplett ekonomisystem?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Clara Bergius; [2009]
    Nyckelord :enkätundersökning; produktundersökning; Björn Lundén Information AB; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats har som syfte att göra en enkätundersökning bland befintliga kunder hos Björn Lundén Information AB på uppdrag av företaget själva. De vill veta mera om hur kunderna arbetar i programmet BLA Administration. LÄS MER