Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Ordförståelse i relation till provresultat hos vuxna andraspråkselever på omvårdnadsprogrammet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Inese Luse; [2014]
    Nyckelord :Vuxna andraspråkselever; omvårdnadsprogrammet; ordförståelse; läroböcker;

    Sammanfattning : Ordkunskap är ett centralt begrepp för språkutveckling och inlärning inom andraspråksområdet. I denna studie analyseras provresultat i förhållande till informanternas förståelse av orden i en lärobokstext i ämnet etik på gymnasiets omvårdnadsprogram. LÄS MER

  2. 2. Problem och möjligheter som samhällskunskapslärare erfar vid ämnesintegrering på omvårdnadsprogrammet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Anse Eldh; [2012]
    Nyckelord :helhetssyn; lärande; motivation; sammanhang; ämnesintegrering; arbetsorganisatoriska problem;

    Sammanfattning : Skolverket anger klart och tydligt i sina programmål för omvårdnadsprogrammet, att samarbete över ämnesgränserna är en förutsättning för att kunna skapa en helhet av utbildningen. Det anges också att kärnämne och karaktärsämne skall sträva åt samma håll (Skolverket 2000). LÄS MER

  3. 3. Läromedel i etikundervisning

    C-uppsats,

    Författare :Johan Sandström; Carl Mellgren; [2011]
    Nyckelord :Etikundervisning; omvårdnadsprogrammet; tillämpad etik;

    Sammanfattning : Syfte: Det vi kommer att göra i uppsatsen är att problematisera läromedlen som används påOP i kursen ”Etik och livsfrågor”. Frågan är hur läromedlen handskas med tillämpad etik. LÄS MER

  4. 4. Forumspel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Edalatjow Azam; [2008]
    Nyckelord :forumspel; konflikt; konflikthantering; omvårdnadsprogram;

    Sammanfattning : Under mina verksamma år som lärare har jag kommit till insikt om att kunskap inte enbart kan erhållas genom att studerande passivt tar emot faktakunskap via litteratur. En ren faktakunskap kan inte komma till vare sig till individens eller till samhällets nytta. LÄS MER