Sökning: "experience delivering"

Visar resultat 11 - 15 av 112 uppsatser innehållade orden experience delivering.

  1. 11. Sjuksköterskors erfarenheter av kommunikation med patienter i livets slut : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Caroline Bjursell; Maja Mahnic; [2022]
    Nyckelord :Communication; Nurse; Nurses experience; Terminal care; Patient; Kommunikation; Sjuksköterska; Sjuksköterskors upplevelse; Vård i livet slut; Patient;

    Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård i livets slut innebär att främja välbefinnande och lindra lidande för patienten den sista tiden i livet. För att skapa bästa förutsättningar för palliativ vård är kommunikation nyckeln som skapar relationer mellan sjuksköterska, patient, närstående och vårdteam. LÄS MER

  2. 12. VR Diversion Software for Alleviation and Prevention of the Fear of Needles during Immunization Procedures

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Thomas Gräslund; Hugert Fabian; [2022]
    Nyckelord :VR; diversion; needle fear; immunization; vaccination; trypanophobia;

    Sammanfattning : Currently available VR-diversion solutions for vaccination lack key features for delivering an immersive and pleasurable experience. A tailor-made diversionary semi-interactive VR-experience software for vaccination procedures has been developed using mainly the game engine Unity and programmed in C#. LÄS MER

  3. 13. Delivering Non-verbal Cues in Virtual Meetings : A Qualitative Study of How to Alleviate Online Trust-building Dilemmas in Sales Meeting Context

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Xinyao Feng; [2022]
    Nyckelord :Design; Virtual Meetings;

    Sammanfattning : This paper started by asking the core question of why trust-building is hard in virtual meetings. Theories about "what is trust?" are drawn from the literature on interpersonal trust and trust in the business and marketing academic field. LÄS MER

  4. 14. "Customers’ expectations have never been higher" : A quantitative study of customers’ perceptions of customer experiences delivered by physical beauty and makeup stores in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Linnér; Isabella Olsson; [2022]
    Nyckelord :Customer experience; Beauty and makeup retailer; In-store environment; Experiential dimensions; Atmospheric; Sensory marketing; In-store technologies;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to examine which experiential dimensions that are perceived as important for customers and how these dimensions are delivered by Swedish beauty and makeup retailers. The focus is to examine how their physical in-store environments succeeds with delivering extraordinary customer experiences. LÄS MER

  5. 15. Sjuksköterskans upplevelse av att vårda patienter i livets slutskede på en intensivvårdsavdelning : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Rebecka Gustafsson; Marie Kihlström; [2022]
    Nyckelord :Intensivvård; sjuksköterskor; upplevelser; värdig död;

    Sammanfattning : Bakgrund: Intensivvårdsavdelningar är utvecklade för att hjälpa människor överleva med en miljö som syftar till effektivitet, sterilitet och säkerhet. Att vårda patienter i livets slutskede på en intensivvårdsavdelning kommer med många utmaningar för sjuksköterskor. LÄS MER