Sökning: "explicit instruction"

Visar resultat 26 - 30 av 71 uppsatser innehållade orden explicit instruction.

  1. 26. Discours interactionnel entre apprenants dans le cadre de l’enseignement secondaire : L’utilisation de stratégies communicatives en français langue étrangère par des apprenants anglophones

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Martina Simone Kopf; [2020]
    Nyckelord :communication strategies; direct strategies; French as foreign language; indirect strategies; interactional strategies; verbal interactions; Français langue étrangère; interactions verbales; stratégies communicatives; stratégies directes; stratégies indirectes; stratégies interactionnelles;

    Sammanfattning : L'objectif de la présente étude était d'examiner l'utilisation des stratégies communicatives (SC) dans les interactions verbales entre apprenants de français langue étrangère dans le secondaire. À cette fin, un corpus contenant les interactions verbales de 36 apprenants de français de quatre écoles secondaires différentes du Royaume-Uni a été sélectionné et analysé pour les SC, en s'appuyant sur la taxonomie de Dörnyei et Scott (1997) utilisant une optique interactionniste. LÄS MER

  2. 27. “Do we rely need tradisional spelling instruction when their are spell checkers?” : The correlation between spell checkers and spelling acquisition of the L2 learner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jonna Netterström; Amanda Persson; [2020]
    Nyckelord :spell checkers; spelling acquisition; spelling instruction; second language acquisition; stavningsinlärning; rättstavningsprogram; stavningsundervisning; andraspråksinlärning;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate in which ways spell checkers affect L2 learners’ spelling acquisition and whether or not they are suitable for educational purposes. A systematic literature review and a survey were conducted to retrieve data. Further, a phenomenographic approach was applied throughout the study. LÄS MER

  3. 28. Explicit Grammar Instruction: In-Service Teacher Attitudes and Classroom Implementations

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Nicolina Edwall; [2020]
    Nyckelord :Explicit grammar instruction; second language acquisition; upper secondary school; qualitative study; Swedish national agency of education; ESL EFL.;

    Sammanfattning : The importance of explicit grammar instruction has been debated during decades within the second language acquisition discourse community. Researchers’ views on the topic are controversial, and there is still no clear answer to be found. LÄS MER

  4. 29. En interventionsstudie i subtraktion inom talområdet 0 - 20 utifrån explicit undervisning. : Effekter av undervisning i huvudräkningsstrategier inom RtI nivå 1 för elever i årskurs sex.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Angelika Bergnér; Tove Almkvist; [2020]
    Nyckelord :Matematik; Grundläggande aritmetik; Intervention; RtI; Response to Intervention; Explicit undervisning; CRA;

    Sammanfattning : Grundläggande kunskaper i aritmetik är centralt inom matematiken och effektiva strategier samt kontinuerlig övning gynnar alla elever. Arbetet syftade till att utforma och pröva om en helklassintervention, RtI nivå ett, inom grundläggande aritmetik gav effekt. LÄS MER

  5. 30. Explicit or Implicit Grammar? - Grammar Teaching Approaches in Three English 5 Textbooks

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ina Jakobsson; Emmalinn Knutsson; [2020]
    Nyckelord :Explicit instruction; Implicit instruction; Grammar teaching; English 5; Swedish Upper Secondary School; Textbook analysis; Focus on Forms; Focus on Form; Focus on Meaning; FoFs; FoF; FoM;

    Sammanfattning : Grammar is an essential part of language learning. Thus, it is important that teachers know how to efficiently teach grammar to students, and with what approach - explicitly orimplicitly as well as through Focus on Forms (FoFs), Focus on Form (FoF) or Focus onMeaning (FoM). LÄS MER