Sökning: "explicit instruction"

Visar resultat 11 - 15 av 71 uppsatser innehållade orden explicit instruction.

  1. 11. L’enseignement de la grammaire en classe de FLE : Quelles démarches pédagogiques sont aujourd'hui adoptées en Suède pour l'enseignement de la grammaire ?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Tahani Abid Adnan; [2023]
    Nyckelord :langue étrangère; enseignement de la grammaire; manuels du français langue étrangère; grammaire explicite; grammaire implicite; approche inductive; approche déductive;

    Sammanfattning : L’enseignement de la grammaire et son efficacité ont été au centre de plusieurs recherches, oùon constate que l’apprentissage d’une nouvelle langue est souvent facilité par la maîtrise de ses éléments grammaticaux. Le but de ce mémoire est d’une part de mieux comprendre comment les enseignants du français en Suède enseignent la grammaire dans les cours de français langue étrangère à l’école. LÄS MER

  2. 12. Hur använder sig lärare av genrepedagogik i skrivundervisningen? : En kvalitativ studie kring lärares arbete med genrepedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Ricky Kaljanac; Amar Zeqiri; [2022]
    Nyckelord :Teaching-learning circle; explicit teaching; genre-based pedagogy; middle school; writing lesson; scaffolding; teaching-learning zones; Cirkelmodellen; explicit undervisning; genrepedagogik; grundskola; skrivundervisning; stöttning; undervisningen och lärandets fyra utvecklingszoner;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka sex lärares enskilda beskrivningar och upplevelser av genrepedagogiken. Inledningsvis presenteras kravet som undervisningen och samhället ställer på elevers skrivförmåga. Därefter ges en förklaring till hur genrepedagogiken kan möta dessa krav. LÄS MER

  3. 13. PowerPoint Use in The English Classroom : A study on teacher beliefs and their reported use of PowerPoint in Swedish secondary ESL education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Jatta Kölin; Caroline Johansson; [2022]
    Nyckelord :Cognitive Load; Color-coding; Color; Dual Coding; Image text; PowerPoint; Multimedia Learning; Multimodality;

    Sammanfattning : PowerPoint is a popular presentation software that is often used in educational settings, however, there is a need for further instruction on how to use the software effectively to facilitate learning. Prior research on the use of PowerPoint in education has been inconclusive as it has been focused on the presence or lack of presence in the classroom, rather than its practical implementation. LÄS MER

  4. 14. Utveckling av rekommendationer för verifiering av standariserade analysmetoder och undersökning av utbildning inom anlysmetodik : Med verifiering av jonkromatografisk analys av klorat som exempel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Amanda Nordström; [2022]
    Nyckelord :verification; standardized analytical methods; ion chromatography; workplace instruction; active learning; self-directed learning; Verifiering; standardiserade analysmetoder; jonkromatografi; utbildning på arbetsplatsen; aktivt lärande; självstyrd inlärning;

    Sammanfattning : Under produktionen av kartong vid det integrerade massa- och kartongbruket, som ägs av Holmen Iggesund Paperboard AB, bildas klorat som är giftigt för vattenlevande organismer. Därför är det väsentligt att utsläppet av klorat till havet, via avloppsvattnet från bruket, hålls under de gränsvärden som fastställts. LÄS MER

  5. 15. Understanding the Link Between Robots Perspective Taking, and Humans Formulating a Mental Model and Exhibiting Prosocial Behaviour

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :João Tiago Matias Marques De Almeida; [2022]
    Nyckelord :Perspective Taking; Prosocial Behaviour; Human-Robot Interaction; Implicit frame of reference; Explicit frame of reference; Human’s mental model; Tomada de Perspectiva; Comportamento Prosocial; Interacção Humano- Robot; Ponto de referência implícito; Ponto de referência explícito; Modelo mental humano; Perspektivstagande; Prosociala beteenden; Interaktion mellan människa och robot; Implicit referensram; Explicit referensram; Människans mentala modell;

    Sammanfattning : For effective Human-Robot Interactions, robots have to achieve the same level of understanding as humans in every aspect. Humans are highly versatile, able to switch between frames of reference and consider multiple perspectives efficiently. Additionally, humans help and care for each other in the hope of contributing to a better society. LÄS MER