Sökning: "företagsekonomiska institutionen Uppsala universitet enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden företagsekonomiska institutionen Uppsala universitet enkät.

  1. 1. Tillit till chatbottar : En studie om tillit inom kundservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jallow Ted; Nilsson Olle; [2021]
    Nyckelord :Tillit; TAM-modellen; techology acceptance modell; artificiell intelligens; förväntad nytta; konsumenter; användarvänlig;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens inom kundtjänst blir allt vanligare med chatbottarnas framfart. Företagen använder sig allt mer av chatbottar för att hantera sina konsumenters ärenden vilket ställer höga krav på en bra implementation av ny teknik för att kunderna ska ta till sig denna. LÄS MER

  2. 2. Aktieforum på sociala medier : Vad bidrar till högre avkastning?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Dyrstad; Darin Sali; [2021]
    Nyckelord :finance; shares; return on equity; stock group; financial literacy; finansiering; aktier; avkastning; aktiegrupper; finansiell kunskap;

    Sammanfattning : Denna uppsats observerar och analyserar hur medlemmar på sociala medier påverkas av aktiegrupper. Uppsatsens syfte är att ge läsaren en djupare förståelse till hur kunskapen bland medlemmar i aktiegrupper generellt ser ut och om det går att se likheter mellan faktorer som kunskap och investeringsbeteende och hur det återspeglas i deras totala avkastning. LÄS MER

  3. 3. Ålderns påverkan på investerares beteenden : En studie om prospektteorin, investor attention och flockbeteende

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Åkerström; Johan Nicolausson; [2021]
    Nyckelord :Prospektteori; investor attention; flockbeteende; beteendeekonomi; ålder;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar undersöka om ålder har en påverkan på prospektteorin, investor attention och flockbeteende hos investerare. Uppsatsen bidrar till forskningen genom att tydliggöra om det finns en påverkan och vilken påverkan ålder har på de tre beteendena. LÄS MER

  4. 4. "Vill du avregistrera dig?" : - En analys av konsumenters attityder tilladresserad direktreklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Johansson; Emil Oad; [2020]
    Nyckelord :Konsumentattityder; Adresserad direktreklam; Direktreklam; Reklam; Riktad reklam; Attityder; Konsumentundersökningar; Riktad marknadsföring; Faktoranalys; Faktorer bakom attityder;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks konsumenters attityder till adresserad direktreklam och vilkafaktorer som kan påverka den. Med adresserad direktreklam menas all reklam som skickasdirekt till konsumenten, vare sig det är via mail, sms eller till en fysisk brevlåda. Datasamlades in via en enkät som distribuerats online via sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Technology implementation and the role of organizational culture

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Hedlund; André Borg; [2020]
    Nyckelord :Change Management; Organizational Culture; Unified Theory of Acceptance and Use of Technology; Technology Implementation Model; Case Study; Förändringsprojekt; Organisationskultur; UTAUT; Teknologisk Implementeringsmodell; Fallstudie;

    Sammanfattning : Today’s society is evolving at a rapid pace and is placing increasingly higher demands on companies’ ability to adapt, especially to the ever-changing technological landscape. Ultimately, organizations need to successfully implement digital solutions in order to survive. Many projects still fail, and especially projects of technological nature. LÄS MER