Sökning: "företagskultur butik"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden företagskultur butik.

  1. 6. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :korttidsanställda; butik; motivation; servicemöte; maslow; företagskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER

  2. 7. Fyra Förutsättningar För Framgång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Sandqvist; Susanne Andersson; Ebba Ehrenkrona; [2006]
    Nyckelord :belöningar; företags- och servicekultur; kundservice; organisationsstruktur och servicestrategi.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att ta reda på och analysera vilka förutsättningar företag måste ge personalen för att de ska kunna ge bra kundservice.Vi har använt oss av ett induktivt arbetssätt för att ta reda på vilka förutsättningar ett företag måste ge sin frontpersonal för att de ska kunna ge bra kundservice. LÄS MER