Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  2. 2. Från ensam till en i mängden - en studie om val, krav och förväntningar på den omreglerade apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Wiktoria Pawyza; Jon Ekelund Nilsson; Josefin Lidberg; [2011]
    Nyckelord :omreglering; konkurrens; valkriterier; servicegap; lojalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från ensam till en i mängden – en studie om val, krav och förväntningar på den omreglerade apoteksmarknaden. Universitet/ Institution: Institutionen för Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  3. 3. Kundklubbar : ett förmånligare program

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :LOUISE LUNDIN; MALIN WIDLER; [2011]
    Nyckelord :consumer club; lojalitetsprogram; loyalty; lojalitet; loyalty; relationship marketing; benefits; kundklubb; relationsmarknadsföring; förmåner;

    Sammanfattning : Relationer finns runtomkring oss, såväl privata som offentliga. Även inom marknadsföringen utgörs grunden av relationer och under 90-talet spred sig relationsmarknadsföringen snabbt som begrepp. LÄS MER