Sökning: "förundervisning"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet förundervisning.
1. Religionslärarens didaktiska förutsättningar för undervisning : En undersökning med stöd av Aktör-Nätverksteorin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet till denna studie är att undersöka vilka aktörer som påverkar religionslärarens didaktiska förutsättning till undervisning i religionskurserna. I studien utfördes semistrukturerade intervjuer på en gymnasieskola i syfte att åskådliggöra vilka aktörer som påverkar religionslärarens förutsättningar. LÄS MER
2. Transspråkande undervisningsmetoder inom sfi : En kvalitativ studie av sfi-lärares utsagor om elevers modersmål som resurs i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : I Sverige talas det många olika språk utöver svenskan och officiellt råder det en flerspråkig norm där också Skolverkets styrdokument betonar vikten av att tillvarata elevens alla kompetenser. Trots det råder det i praktiken ibland en enspråkig norm inom svenskt utbildningsväsende. LÄS MER
3. Singaporemodellen The Singapore model : – en modell förundervisning i matematik – a model for teaching mathematics
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik (MTM)Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka vad Singaporemodellen innebär och vadsom är karakteristiskt för modellen. För att vi skulle kunna göra en kunskapsöversikt valde viatt fördjupa oss i Singapores matematikhistoria och vad som karakteriserar modellen. LÄS MER
4. Säker start av Kalmare Nyckel´s Nohab-Motor : Styrsystem för indikering av ventiler, pumpar och kompressorer för spärr av startknapp.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : På fartyget M/S Calmare Nyckel finns en NOHAB-dieselmotor installerad ombord som används förundervisning på sjöfartshögskolan i Kalmar. Projektet har undersökt om det är möjligt att görauppstart av motorn säkrare för både handledare och elever. LÄS MER
5. FÄLT : en postkvalitativ studie av rhizomatiskt lärande i konstnärligt bildskapande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Det här examensarbetet utgår ifrån idén om kunskaper som icke-linjärt och geografisktorganiserade. För att ge idén en form målar texten upp fantasibilden fältet, som kopplassamman med en figuration av de posthumanistiska filosoferna Gilles Delueze och FélixGuattari: rhizomet. LÄS MER