Sökning: "facebook för företag"
Visar resultat 21 - 25 av 275 uppsatser innehållade orden facebook för företag.
21. Kan lantbrukares financial literacy påverka deras möjligheter till att få lån vid en investering? : en kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : För att bibehålla eller öka livsmedelsproduktionen i Sverige behövs investeringar och möjlighet till utveckling för lantbruksföretag. Vidare är branschen kapitalintensiv och möjligheter till finansiering behövs, något som kan upplevas som svårt att få. LÄS MER
22. Privacy paradoxens tillgivenhet till Facebook Inc & Alphabet Inc
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I den aktuella avhandlingen kommer Alphabet Inc och Facebook Inc som är två av de fem stora techbolagen som ingår i det digitala ekosystemet att analyseras. Alphabet Inc och Facebook Inc har valts ut på grund av deras affärsmodell bygger på att använda privatdata som handelsvara. LÄS MER
23. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
24. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER
25. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER