Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Influencers Marketing : En fallstudie om NA-KDs nyckel till en god tillväxt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Bader; Eva-Louise Castefelt; Louise Gunnarsson; [2018]
    Nyckelord :NA-KD; Influencers; influencer marketing; economic growth; brand-building; social media; NA-KD; Influencers; influencer marketing; tillväxt; varumärkesbyggande; social media;

    Sammanfattning : Begreppet influencer blir mer och mer välkänt för varje dag. Begreppet syftar till ett yrke som vuxit fram i takt med internet. Även om det finns mycket information att tillgå kring fenomenet finns det många aspekter som fortfarande icke blivit belysta. LÄS MER

  2. 2. Trädets sus och vattnets brus- att lära utomhus! En jämförelse mellan traditionell förskola och I Ur och Skur -förskola

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Hanna Håkansson; Sofia Karaviotis; [2012]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; sociokulturellt perspektiv; sinn;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka om barn i en I Ur och Skur -förskoleverksamhet fårandra möjligheter till lärande än barn i en traditionell förskoleverksamhet? Vadbestår de möjligheterna i så fall av? Vilka andra möjligheter till lärande får de ileken? Som metod har vi använt oss av en fallstudie bestående av intervju ochobservation. Vi besökte två I Ur och Skur - förskolor och en traditionellförskoleverksamhet. LÄS MER

  3. 3. Undervisning i främmande språk. En fallstudie om metoder i språkundervisningsprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Cecilia Björk; [2002]
    Nyckelord :Languages and linguistics; Främmande språk; målspråk; kommunikation; undervisning; undervisningsmetoder; kommunikativ kompetens; Språkvetenskap;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker metodiken i språkundervisningen. På så sätt vill jag tydliggöra undervisningsprocessen. Metodikämnet kan ses som ett redskap för att kunna utöva yrket och utan metodiken skulle språklärarna sakna den grundläggande yrkeskunskapen. LÄS MER