Sökning: "game options"

Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden game options.

  1. 21. Jämförelse av Game User Experience Satisfaction i VR och på skärm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yad Emin; [2020]
    Nyckelord :Human Computer Interaction; VR; Virtual reality; VR vs. monitor; Game User Experience Satisfaction Scale; GUESS; Design; Usability testing; Human-Centered Design; User-centered design; User Interface; User Experience; Människa-datorinteraktion; interaktionsdesign; VR; Virtual reality; VR kontra skärm; Game User Experience Satisfaction Scale; GUESS; Design; Användbarhetstestning; Human-Centered Design; User-centered design; användargränssnitt; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna masteruppsats var att undersöka skillnaden i Game User Experience Satisfaction (GUESS) vid användning av SimProv, både i VR (Oculus Rift) och på skärm. SimProv är en spelliknande klassrumssimulation. Studien avsåg även finna potentiella problem som användaren kunde stöta på under testsessionen. LÄS MER

  2. 22. Sudden Death Aversion: Does It Exist and Can Something Be Done About It?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Patrik Räty; [2020]
    Nyckelord :Sudden Death Aversion; Decision Making Under Risk; Perceived Risk; Myopic Loss Aversion; Preregistered Experiment;

    Sammanfattning : This thesis investigates a bias termed sudden death aversion, focusing on the existence of the bias and dealing with the problems it causes. Sudden death aversion is defined as the tendency to avoid options which include a higher likelihood of immediate loss, e.g. LÄS MER

  3. 23. Livscykelanalys av Viltstängsel

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jonathan Lindholm; [2020]
    Nyckelord :LCA; Viltstängsel; Livscykelanalys; EPD;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen ökar ständigt och en djupare förståelse över projekt och produkters klimatpåverkan över dess livscykel är nödvändig för att sänka uppvärmningen. Sverige är idag en av de nationer med lägst koldioxidutsläpp per capita och har som mål att sänka sitt utsläpp ännu mer. LÄS MER

  4. 24. The loot box dilemma : A qualitative thesis of video game players interactions and mitigation of unethical aspects in loot boxes.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Simon Bergstedt; Pontus Skoglund; [2020]
    Nyckelord :Microtransactions; Loot box; Gambling; design guidelines; behavior intentions.; Microtransaktioner; Loot box; Gambling; Design riktlinjer; Beteende avsikt.;

    Sammanfattning : In-game purchase options are referred to as microtransactions and have become a common revenue for modern video games. Microtransactions refer to small payments made inside of video games to acquire game content. The phenomenon of microtransactions is often related to "loot boxes". LÄS MER

  5. 25. Development of software for digital manufacturing of children’s prosthetic arms for 3D-printing

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Arantxa Juarez Perez; Lisa Phung; [2020]
    Nyckelord :3D-printing; prosthetics; Grasshopper; process development; amputation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The conventional method to manufacture prosthetic arms is a time-\\consuming and complicated process. It is a process that has many manual steps that allow much room for human errors. With today's technology advancement it is possible to offer a more efficient technology that can replace the conventional manufacturing method of prostheses. LÄS MER