Sökning: "grupp inlärning"

Visar resultat 1 - 5 av 138 uppsatser innehållade orden grupp inlärning.

  1. 1. SIMULATION AND SKILLS IMPROVEMENT An action research project to improve students’ learning of communication skills in upper-secondary health and social care education

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Jason Patrick Stanley; [2023-09-27]
    Nyckelord :Aktionsforskning; simulering; praktik; arkitekturer; eleverfarenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen undersöker vilka faktorer som möjliggör och/eller förhindrar elevlärande när lärare använder sig av simuleringar på vård- och omsorgsprogrammet. Forskning tyder på att simuleringar är en effektiv metod som gynnar elevers lärande och utveckling i sitt yrkeskunnande (Jossberger et al, 2022; Aarkrog 2018; Leibring, 2015). LÄS MER

  2. 2. How to Educate an Organization in Working with Security Topics from a User Experience Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Felicia Gabrielii Augustsson; Anna Dahlström; [2023]
    Nyckelord :User centered design; threat analysis; security; experiential learning; gamification; interactive learning tool; the design process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In today's rapidly evolving society, the pervasive influence of technology has profoundly transformed various aspects of human life, presenting both unprecedented opportunities and critical security challenges. To mitigate the risks of data breaches, malicious attacks, and overall cyber threats, companies have taken proactive measures by providing education and training to their employees in the areas of cyber security and software security. LÄS MER

  3. 3. Utvärdering av Anki som hjälpmedel för inlärning av det japanska skriftsystemet hiragana

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jesper Lysell; [2023]
    Nyckelord :Gymnasieskolan; spaced reviews; skriftspråk; återgivningsträning; kroppsförankrad kognition;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks programmet Anki som ett hjälpmedel för att lära sig det japanska skriftsystemet hiragana i en gymnasiekurs i nybörjarjapanska. 22 elever har deltagit i en studie där de har delat med sig av sina provresultat i hiragana och genomfört en enkät om deras användning och uppfattning av Anki samt hur de skulle vilja att undervisningen i hiragana såg ut. LÄS MER

  4. 4. Händerna i marken och fötterna i luften : En intervjustudie beträffande hur några lärare och speciallärare uppfattar begreppet särskilt begåvade elever.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria Axtelius; [2023]
    Nyckelord :Högpresterande; identifiering; inkludering; specialpedagogik; särskilt begåvad.;

    Sammanfattning : Axtelius, Maria (2022). Händerna i marken och fötterna i luften. En intervjustudie beträffande hur några lärare och speciallärare uppfattar begreppet särskilt begåvade elever. Speciallärarprogrammet språk-, läs-, och skrivutveckling, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. S-MARL: An Algorithm for Single-To-Multi-Agent Reinforcement Learning : Case Study: Formula 1 Race Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marinaro Davide; [2023]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Single-to-Multi-Agent; Learning Stability; Exploration-Exploitation trade-off; Race Strategy Optimization; Förstärkningsinlärning; Från en till flera agenter; Stabilitet vid inlärning; Utforskning-exploatering; Optimering av tävlingsstrategier;

    Sammanfattning : A Multi-Agent System is a group of autonomous, intelligent, interacting agents sharing an environment that they observe through sensors, and upon which they act with actuators. The behaviors of these agents can be either defined upfront by programmers or learned by trial-and-error resorting to Reinforcement Learning. LÄS MER