Sökning: "grupparbete och laborativt arbetssätt."

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden grupparbete och laborativt arbetssätt..

  1. 1. Bråk behöver inte vara svårt – En kvalitativ intervjustudie kring lärares användning av laborativa material i bråkundervisningen.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Jenny Andersson; [2019-07-02]
    Nyckelord :matematikundervisning; laborativt material; laborativt arbetssätt; bråk; addition och subtraktion av bråk; konkret; abstrakt;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra till kunskap om, och belysa hur det går att använda laborativa material vid undervisning om addition och subtraktion av bråk. Frågeställningarna som studien har som uppgift att besvara är följande: Vilka laborativa material använder matematiklärare vid undervisning om addition och subtraktion av bråk, hur och i vilken utsträckning menar lärarna att de används i undervisningen? Varför väljer matematiklärare att använda laborativt material vid undervisning om addition och subtraktion av bråk? I studien har empiri samlats in genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Arbetssätt och bedömningsmetoder i de naturvetenskapliga ämnena i årskurserna F-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Caroline Wejnerup; Mia Kniberg; [2015]
    Nyckelord :Arbetssätt; Bedömning; Bedömningsmetoder; F-6; Naturvetenskapliga ämnena;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöker vi vilka bedömningsmetoder och arbetssätt som används i de naturvetenskapliga ämnena i årskurserna F-6. Vi undersöker även om det finns några skillnader och likheter i bedömningen och arbetssätten mellan årskurserna F-3 och 4-6 och vilka dessa är. LÄS MER

  3. 3. Elevers kommunikation vid laborativt och traditionellt arbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ilhem Zekizki; [2011]
    Nyckelord :Grupparbete; Matematik; Kommunikation; Konkret material; Laborativt arbetssätt; Problemlösning;

    Sammanfattning : Jag har jämfört två elevgrupper i skolår tre med avseende på hur de kommunicerar matematik i grupp vid problemlösning. Den ena gruppen arbetade laborativt och den andra icke laborativt. I undersökningen använde jag mig av två olika undersökningsmetoder, observation och enkätstudie. LÄS MER

  4. 4. En givande undervisning i problemlösning för andraspråkselever : En studie i årskurs 3 vid en mångkulturell skola i södra Stockholm

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Chayma Laayab; [2010]
    Nyckelord :Problem solving; Problem tasks; Second language pupils; Creative and varied teaching; Mathematic education with concrete materials; Teamwork; Living-related problem tasks.; Problemlösning; Problemuppgifter; Andraspråkselever; Kreativt och varierad undersvining; Laborativt arbetssätt; Grupparbete; Elevnära problemuppgifter.;

    Sammanfattning : Thanks to I have got to explore different teaching ways around the problem solving in a year 3, in a multicultural school which is located south of Stockholm, I have been able to answer my question at issue in my degree work. My question at issue on this investigation and the purpose with my degree work was to explore different teaching ways that promotes pupils with another mother tongue than Swedish, to develop reading comprehension and to get a better understanding of mathematical concepts in problem solving tasks. LÄS MER

  5. 5. Matematiksvårigheter : En studie om fyra pedagogers erfarenheter kring matematiksvårigheter med exempel på pedagogiskt arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Rania Haddad; [2010]
    Nyckelord :Math difficulties; dialog; group work and laboratory work.; Matematiksvårigheter; samtal; grupparbete och laborativt arbetssätt.;

    Sammanfattning : For many years, I have tried to understand why students end up in difficulties in mathematics. As a future teacher, it is extremely important to have knowledge of the various factors that leads to difficulties in mathematics. LÄS MER