Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 173 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
12. Effekten av flyktiga fettsyror (VFA) på tillväxten av mikroalger
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Anaerob jäsning antas vara en bra och effektiv metod för behandling av organiskt avfall. Avloppsvatten från denna process är mer utmanande beroende främst på dess höga innehåll av bland annat flyktiga fettsyror (VFA). LÄS MER
13. Från irritation till inspiration: Hur konsumenter upplever en bekväm och hållbar returneringsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : En svag korrelation identifierades mellan hållbart beteende och TPB-modellen, där positiva attityder inte motsvarade faktiska handlingar. Dessutom prioriterar konsumenter bekvämlighet över hållbarhet, vilket kan förklaras genom TPB-modellen och en tendens att fokusera på egna behov framför samhällsproblem... LÄS MER
14. A numerical comparison of the thermoacoustics for different equivalence ratios for n-dodecane using LES
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Klimatförändringarna påverkar vår värld och det behövs ett mer hållbart samhälle. Flygindustrin är i behov av förändring, men flygmotorer är mycket komplexa och tar tid att utveckla. Termoakustiska instabiliteter har kraften att förstöra en motor, men också att minska miljöpåverkan. LÄS MER
15. Framtagande av en prototyp som stöder ett mer hållbart konsumtionsbeteende gällande e-returer
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : På grund av den ökade klädkonsumtionen inom e-handeln har antalet digitala returer ökat markant, vilket har bidragit till ohanterbara mängder returer för återförsäljare inom e-handeln. En stor mängd av dessa returer slängs eller bränns upp och orsakar på så sätt negativ påverkan på miljön. LÄS MER