Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Trådsmala och graciösa : en studie om skyltdockor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Stina Lantz; Mette Lilius; [2012]
    Nyckelord :Marketing; Visual Merchandising; Skyltdockor; Visual Merchandising; Mannequins; The customers attitude.; Marknadskommunikation; Konsumenters attityder.;

    Sammanfattning : Skyltdockor är ett exponeringsverktyg som har en lång historia inom klädsömnadsindustrin, en historia som genom decennierna förändrats och utvecklats för att attrahera konsumenterna på marknaden. Utseendet och skönhetsidealen som symboliseras har diskuterats och väcker idag, år 2012, stora debatter som är högaktuella. LÄS MER

  2. 2. Masstigevarumärken : lyx för alla

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Charlotte Bratell; Camilla Nicklasson; [2012]
    Nyckelord :Masstigevarumärken; lyxmarknadsföring;

    Sammanfattning : Lyxmarknaden i världen har ökat, detta trotts den ekonomiska oron. Vårt intressefångades då vi observerat varumärken i Sverige vilka har en prestige känsla men vioch massan ändock har råd att köpa produkterna. Silverstein och Fiske (2003)definierar fenomenet som Masstige. LÄS MER

  3. 3. Att leda förändringsarbete under motstånd

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Julia Andersson; Christofer Hammarström; [2012]
    Nyckelord :motstånd; Förändringsarbetet; ledarskap; kommun;

    Sammanfattning : På senare tid har det blivit allt vanligare med förändringsarbeten där kommuner bygger om sina centrum för att göra dem mer attraktiva att både handla och vitsas i. I många fall uppstår dock problem i samband med nya förändringar. LÄS MER

  4. 4. Storytelling : En framgångsrik historia

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :CHARLOTTE KARLSSON; MARINA USPOR; [2011]
    Nyckelord :storytelling; expert; storytelling; expert; consumer and branch experience; konsument och branschvana;

    Sammanfattning : Berättelser och historier har sedan urminnes tider förtrollat och fängslat människor. Förr itiden samlades människor runt lägerelden för att ta del av berättelser, idag samlasmänniskor runt varumärken. LÄS MER

  5. 5. Affärsplanen, en företagsprofilering? : Struktur vs. kreativitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Micaela Mattson; Kristin Rudenstam; [2011]
    Nyckelord :business plan; bildretorik; narrativism; business branding; image rhetoric; aesthetics; narrativism; affärsplan; affärsprofilering; estetik;

    Sammanfattning : Med denna uppsats vill vi väcka tankar om rådande synsätt inom företagsutveckling. Vi har valt att fokusera på ett av de första stegen i en verksamhets profilering, nämligenaffärsplanering. LÄS MER