Sökning: "handelshögskolan strategisk marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden handelshögskolan strategisk marknadsföring.

  1. 1. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennifer Svensson; Rebecca Jansson; [2022]
    Nyckelord :Sensory involvement; sensory marketing; real estate agents; house viewing; Sinnesinvolvering; sensorisk marknadsföring; fastighetsmäklare; bostadsvisning;

    Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER

  2. 2. Strategisk Gender-Swapping: En kvantitativ studie av hur motståndarens kön påverkar beslutsfattande i Texas Holdem

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Victor Sandberg; [2013]
    Nyckelord :Poker; Decision-Making; Gender; Framing; Stereotypes;

    Sammanfattning : Abstract: According to previous research, it is not unusual for online poker players to create profiles which indicate they are members of the opposite sex. This phenomenon, known as 'Gender Swapping', is partly being utilized in a strategic fashion. LÄS MER

  3. 3. Sinnesmarknadsföring : avtryck på kundens intryck

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Niklas Broweus; Marcus van Dijk; [2008]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; sinnen; postmodernt; varumärken; Brand Sense;

    Sammanfattning : Konsumenten är idag inte en rationell individ i lika stor utsträckning som tidigare. I dagens postmoderna kunskapssamhälle söker kunden en emotionell upplevelse kring en produkt och vill uppleva en spänning i sitt konsumerande. LÄS MER

  4. 4. Kulturhuvudstad 2014 : Sveriges kandiderande städer och deras initiala tankar och agerande

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Oskar Brånin; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Kulturhuvudstad; Strategisk marknadsplan; inledningsfas; Varumärkesbyggande; Kultur;

    Sammanfattning : Kulturen har i dagens samhälle växt sig allt starkare och ett exempel på det är införandet av evenemanget Europas kulturhuvudstad i mitten på 1980-talet. Under de cirka tjugo år som gått sedan detta infördes har arrangemanget växt sig större och större från år till år. LÄS MER