Sökning: "handledning specialpedagog"
Visar resultat 21 - 25 av 211 uppsatser innehållade orden handledning specialpedagog.
21. Specialpedagogisk handledning : Pedagogers förhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Larsson Holmqvist, Pernilla (2023). Specialpedagogisk handledning - Pedagogersförhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan. Special educationalsupervision - Teachers ́approach towards children with special needs in preschool education. LÄS MER
22. ”HUR SKA JAG HANDSKAS MED DEN ELEVEN JAG HAR IDAG?” En fenomenografisk intervjustudie om elevassistenters och specialpedagogers uppfattningar om handledning för elevassistenter
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The aim of the present study was to investigate how special educators and student assistants perceive supervision for student assistants and what they think about potentially using part 3 "Interactions" in the research-based observation tool "Communication Supporting Classrooms" in supervision. This was done by using a phenomenographic approach. LÄS MER
23. Nio specialpedagogers upplevelser av arbetet med grundsärskolans elever i grundskolan.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Det finns få studier om grundsärskolans elever som är integrerade i grundskolan. Aktuell forskning samt statliga granskningar och utredningar visar att grundskolans lärare saknar grundläggande kunskaper om intellektuell funktionsnedsättning (IF) och om grundsärskolans styrdokument och bedömningsstöd. LÄS MER
24. Med trollspöet i verktygslådan
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Det finns en hel del forskning kring specialpedagogens roll, dock i första hand med fokus på skolan och inte förskolan. Den här studien är därför inriktad på specialpedagogens roll i just förskolan. LÄS MER
25. Uppdraget kvalificerad samtalspartner : Pedagogers erfarenheter av kvalificerade samtal ledd av specialpedagog
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka erfarenheter det finns hos pedagoger av kvalificerade samtal ledda av specialpedagog. Syftet med studien var att undersöka vad det innebär för pedagoger att möta specialpedagogen i uppdraget som kvalificerad samtalspartner. För att undersöka forskningsfrågorna valdes en kvalitativ metod. LÄS MER