Sökning: "hedoniska värden"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden hedoniska värden.
1. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER
2. Assessing the Impact of Distance to Logistical Nodes in Sweden : Are the Transaction Values of Logistic Properties Affected by Distance to Logistical Nodes?
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : This study utilized hedonic pricing models and regression analysis to evaluate if, and to whatextent distance to certain logistics nodes impact the transactional value of warehouses andlogistics properties. The study is conducted in Sweden, using data collected from transactionsthat have been conducted in the three largest cities in Sweden between the years 2016 - 2022. LÄS MER
3. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER
4. Constructing Residential Price Property Indices Using Robust and Shrinkage Regression Modelling
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis intends to construct and compare multiple Residential Price Property Indices (RPPI) with the aim to express the price development of houses in Stockholm county from January 2013 to September 2018. The index method used is the hedonic time dummy variable method. LÄS MER
5. Den digitala berättelsens många ansikten - en kvalitativ fallstudie om samskapande av värde i ett plattformsföretags digitala storytelling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att vinna fördjupad förståelse om hur ett plattformsföretag samskapar värde med sina konsumenter genom sin digitala storytelling. Vidare avsåg studien undersöka hur samskapat värde kommuniceras strategiskt. Studien använde sig av en textanalys och är av kvalitativ fallstudiekaraktär. LÄS MER