Sökning: "hh engelska"
Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade orden hh engelska.
11. Elevers ängslan inför att kommunicera på målspråket i engelskundervisningen : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The Swedish curriculum is and has been evolving for as long as it has existed. Since 1994 the communicative proficiency has been one of the most central aspects of the English subject in Swedish elementary school. LÄS MER
12. Jag är mycket duktig, I’m here to Learn : En kvalitativ studie om lärares upplevelser i att stödja högpresterande elever i engelska i högstadiet 7–9 och gymnasieskolan 1-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : En likvärdig utbildning i svenska skolor innebär att alla elever har rätt till att deras behov och förutsättningar beaktas (Lgr 11). Högpresterande elever har enligt styrdokumenten således rätt till att få utbildning som passar deras förmågor. Undervisning av högpresterande elever kan innebära olika slags utmaningar. LÄS MER
13. Sjuksköterskors förhållningssätt i relation till COVID-19 vaccination
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Coronavirus disease 19 (COVID-19) är en infektionssjukdom som orsakas av SARS-CoV-2, ett nytt coronavirus som upptäcktes i slutet av 2019. SARS-CoV-2 har orsakat en pandemi som resulterade i en global hälsokris och många dödsfall. LÄS MER
14. Nationella prov i engelska : motivation och stress bland gymnasieelever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie har utformats med hjälp av intervjuer där gymnasieelever i årskurs 3 ärmålgruppen. Gymnasiet som jag utförde intervjuerna på befinner sig i en mellanstor kommun i Sverige. Syftet med denna studie är att undersökahuruvidagymnasieeleverna uppleverstress och motivationtill nationella prov i ämnet engelska. LÄS MER
15. “När det är roligare så är det roligare att lära sig. När det inte är så kul då är det inte kul” : elevers uppfattningar av undervisningsformer i engelska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : In this research study, we test different teaching methods with Swedish middle school students in English as a second language and evaluate their perception and opinion of the different methods. The two teaching methods that have been tried are a traditional method, which consists of passive and sedentary learning, where textbooks and workbooks are the main focus. LÄS MER