Sökning: "new technology in education"
Visar resultat 1 - 5 av 695 uppsatser innehållade orden new technology in education.
1. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER
2. Kunskapsdelning mellan virtuella volontärer i en ideell organisation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : In this case study, we investigate knowledge sharing between virtual volunteers, i.e. volunteers who work remotely by telephone or chat, in a specific non-profit organisation running a helpline. Previous research suggests that knowledge sharing may increase efficiency and continuity in organisations. LÄS MER
3. Kampen mot sexuell exploatering av barn på nätet : En kvalitativ diskursanalys av ECPAT Sveriges verksamhetsberättelser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Vi lever i ett samhälle där teknik och internet tar alltmer plats i vårt dagliga liv, särskilthos barn. Detta bidrar till en tillgänglighet som kan vara positiv på många sätt, men somockså kan leda till en hel del utmaningar. LÄS MER
4. Undervisning med digitala redskap för samhällskunskapslärare : Digitala tekniker och verktyg för lärare i ämnet samhällskunskap på gymnasienivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This study aimed to visualize how and when teachers in civics can use digital techniques and tools. A discussion concerning digital literacy took place to clarify the concept. LÄS MER
5. LEVERAGING OPEN DATA AND SEMANTIC WEB TECHNOLOGIES FOR COURSE RECOMMENDATION A case study of a university in Sweden
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Navigating the vast amount of information online is often challenging. This is apparent within the domain of higher education, where the sheer quantity of courses and programs on offer can be overwhelming. LÄS MER