Sökning: "hur gör man en problemformulering"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden hur gör man en problemformulering.

  1. 6. #Menstruationstabu : En kvalitativ studie om hur unga kvinnor uppfattar kampanjfilmers budskap om det tabubelagda ämnet, menstruation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Cecilia Björklin; Nellie Sundström; [2021]
    Nyckelord :Menstruationstabu; unga kvinnor; Generation Z; budskap förankringar;

    Sammanfattning : Problemformulering: Runt hälften av världens befolkning består av kvinnor som har menstruation i sin vardag, men trots det är ämnet omringat av skam, tabu och stigma. Under de senaste åren, i samband med ett ökat menstruationsaktivism, har en ny era av menstruationsannonser dykt upp där man är mer villig att dela historier om menstruationsskam. LÄS MER

  2. 7. Är flexibilitet något att sträva efter? : En kvalitativ stuide om hur flexibilitet påverkar en arbetstagares välmående i den offentliga- respektive den privata sektorn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Tikkala; Line Reinert; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Trots att den industriella revolutionen, inte minst den digitala revolutionen har gynnat uppkomsten av flexibla arbetsformer, har det även framkommit att denna revolution satt sina spår på arbetstagarens välmående. Ny teknik gör det möjligt för arbetstagarna att vara tillgängliga när och var som helst, vilket leder till att man som arbetstagare har möjlighet till att vara flexibel. LÄS MER

  3. 8. Growth Hacker Marketing : Ett nytt arbetssätt inom tech-startups marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nilsson Emma; Hammarström Amanda; [2018]
    Nyckelord :Growth Hacker Marketing; Marketing; Startups; Product Development; Growth Hacker Marketing; Marknadsföring; Startups; Produktutveckling;

    Sammanfattning : Dagens snabbt föränderliga affärslandskap förutsätter att företag ständigt experimenterar med sin produktutveckling och marknadsföring för att anpassa sig till en ökad digitalisering. Företag som inte lyckas tillgodose värde för sina kunder riskerar att utkonkurreras. LÄS MER

  4. 9. Företagsvärdering utifrån två perspektiv –En analys av olika värderingsmodellers på två fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Gårdström; Carl-Fredrik Fock; [2014-01-30]
    Nyckelord :Företagsvärdering; värdering; kassaflöden; DCF-modell; substansvärdering;

    Sammanfattning : Backgrund och Problem: I dagens globala miljö där företag köp och säljs kontinuerligt är värderingen en av grundpelarna. Värderingen består av en mängd olika komponenter där man skiljer på den fundamentala och tekniska analysen. LÄS MER

  5. 10. Vad påverkar företagens beslut i valet mellan K2 & K3?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Alexander Larsson; Pernilla Rosteck; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Beslutsfattande är något som ofta förekommer i företag, inför 2014 måste en del aktiebolag ha tagit ett beslut om de ska redovisa enligt K2- eller K3-regelverket. Dessa regler har arbetats fram för att kunna förtydliga, underlätta och förbättra företags redovisning. LÄS MER