Sökning: "hur gör man en problemformulering"

Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden hur gör man en problemformulering.

  1. 11. Kundernas förtroende för Private Banking : Nordeas uppfattning av värdeskapande för kunden i form av riskhantering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Camille Blommegård Håkansson; Veronica Aldorsson; [2012]
    Nyckelord :Private Banking; Risk Management; Market Share; Large Bank; Risk and customer profiling; Agency theory; Private Banking; Riskhantering; Marknadsandelar; Storbank; Risk- och kundprofilering; Agentteorin;

    Sammanfattning : Private Banking är en banktjänst för förmögna individer och företag som syftar till att hjälpa dem med förvaltning av deras kapital men även andra tjänster såsom hjälp med deklarationer. Storbanker idag kämpar med att återfå kunders förtroende efter finanskrisen 2008 och fokusen på riskhantering har blivit viktigare. LÄS MER

  2. 12. Belöningssystem - En fallstudie av Avanza Bank

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Samuelsson; Stefan Strömmer Carlsson; [2010-01-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: För att uppnå målkongruens har banker ofta valt att använda sig utav ett belöningssystem som innebär extra ersättningar utöver den fasta lönen. Metoden har diskuterats flitigt i media och i den allmänna debatten har man ifrågasatt om handlingar som belönats i företagen bidragit till målkongruens. LÄS MER

  3. 13. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carin Blom; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedel; marknadsföringsmix; fokusgruppsintervju; Polarbröd;

    Sammanfattning : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). LÄS MER

  4. 14. Konsumentbeteendet på Mobiltelefonmarknaden : En studie om applikationsanvändandet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Karim Chabane; Christoffer Pärnänen; Philippe Viel Lamare; [2010]
    Nyckelord :Affect; Android; applications; Behavior; iPhone; Cognition; Consumerbehavior; Surrounding; Cellphones; Smartphone; Affekt; Android; applikationer; beteende; iPhone; kognitiv; konsumentbeteende; omgivning; mobiltelefoner; Smartphone;

    Sammanfattning : Studien är en undersökning om hur olika delar av konsumentbeteendet bland applikationsanvändare ser ut. En applikation är ett program eller en tjänst som tillför en ny funktion i mobiltelefonen. Studiens syfte och problemformulering hur olika delar av konsumentbeteendet ser ut och utifrån det ta fram den typiske applikationsanvändaren. LÄS MER

  5. 15. - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! : En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ida Södersten; Ida Östman; [2010]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; eget event; interaktion; kommunikation; upplevelser; varumärket; nyskapande unikt;

    Sammanfattning : Titel: - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event. Författare: Ida Södersten och Ida Östman Handledare: Yvonne von Friedrichs Problemformulering: Hur skapar företag ett eget event och vilka variabler är av betydelse? Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och öka förståelsen kring de variabler som är betydelsefulla när företag skapar ett eget event. LÄS MER