Sökning: "hur gör man en problemformulering"
Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden hur gör man en problemformulering.
11. Kundernas förtroende för Private Banking : Nordeas uppfattning av värdeskapande för kunden i form av riskhantering
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Private Banking är en banktjänst för förmögna individer och företag som syftar till att hjälpa dem med förvaltning av deras kapital men även andra tjänster såsom hjälp med deklarationer. Storbanker idag kämpar med att återfå kunders förtroende efter finanskrisen 2008 och fokusen på riskhantering har blivit viktigare. LÄS MER
12. Belöningssystem - En fallstudie av Avanza Bank
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: För att uppnå målkongruens har banker ofta valt att använda sig utav ett belöningssystem som innebär extra ersättningar utöver den fasta lönen. Metoden har diskuterats flitigt i media och i den allmänna debatten har man ifrågasatt om handlingar som belönats i företagen bidragit till målkongruens. LÄS MER
13. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). LÄS MER
14. Konsumentbeteendet på Mobiltelefonmarknaden : En studie om applikationsanvändandet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Studien är en undersökning om hur olika delar av konsumentbeteendet bland applikationsanvändare ser ut. En applikation är ett program eller en tjänst som tillför en ny funktion i mobiltelefonen. Studiens syfte och problemformulering hur olika delar av konsumentbeteendet ser ut och utifrån det ta fram den typiske applikationsanvändaren. LÄS MER
15. - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! : En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Titel: - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event. Författare: Ida Södersten och Ida Östman Handledare: Yvonne von Friedrichs Problemformulering: Hur skapar företag ett eget event och vilka variabler är av betydelse? Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och öka förståelsen kring de variabler som är betydelsefulla när företag skapar ett eget event. LÄS MER