Sökning: "hur stor är Klädbranschen"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden hur stor är Klädbranschen.

  1. 16. Attityder till hållbart mode : Är hållbarhet en avgörande faktor vid klädköp?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :AGNES ANDRÉN FORSBERG; IDA SJÖBERG; [2014]
    Nyckelord :mode; Hållbarhet; attityder; köpbeslut;

    Sammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle där överkonsumtion av kläder blir allt vanligare. Modebranschen erbjuder ett explosivt utbud av kläder, och ”fast fashion” har blivit ett allmänt känt begrepp. LÄS MER

  2. 17. “Corporate Social Responsibility”- Ansvarstagande i praktiken : En studie om hur H&M, Lindex & KappAhl säger sig arbeta med socialt ansvar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Erica Andersson; Malin Svendsen; Sofia Vestman; [2013]
    Nyckelord :CSR;

    Sammanfattning : Background: The global responsibility for multinational companies is a current matter of subject. Now when the world increasingly is getting globalized, economic growth is created, which brings a bigger demand of responsibility on companies. LÄS MER

  3. 18. Galgar – något att hänga upp sig på. En studie av galgens roll i ett klädföretags värdekedja

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Finsbäck; Karina Teder; [2012-10-04]
    Nyckelord :Supply Chain Management SCM ; pre-retail -aktiviteter; returhantering; galgar; klädföretag; hållbarhet;

    Sammanfattning : Klädbranschen har fått stor uppmärksamhet gällande hållbarhet och miljökostnader. Tidigare forskning har främst täckt frågor kring hållbara material och transporter samt arbetsförhållanden för dem som producerar kläderna, medan andra aktiviteter som ingår i ett klädföretagets värdekedja inte har fått så stor uppmärksamhet, trots att de också har en stor påverkan på miljö och kostnader. LÄS MER

  4. 19. Kombination av egna och etablerade varumärken : Ett företags liv eller död?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jennie Adolfsson; Jenny Söderberg; [2012]
    Nyckelord :beteenden; kommunikation; sortiment; mode; identitet; profil; image; attitudes; behaviors; communication; brand; fashion; identity; profile; image; attityder; målgrupp; varumärken;

    Sammanfattning : Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. LÄS MER

  5. 20. Kundlojalitet och lojalitetsprogram : En studie om utfomninen av lojalitetsprogram inom klädbranschen

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Evelina Holgersson; Matilda Thunborg; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ´Det har aldrig varit så vanligt förekommande att inneha ett lojalitetsprogram för att främja kundlojalitet som nu. Denna uppsats behandlar detta ämne genom att mäta hur vanligt det är med olika lojalitetsformer samt genom att finna fördelar oh nackdelar kring  dessa  inom  klädbranschen. LÄS MER