Sökning: "hur stor är Klädbranschen"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden hur stor är Klädbranschen.

  1. 11. Trovärdighet vid digitala klädköp : En kvalitativ studie som utreder hur trovärdighet förmedlas genom klädrecensioner.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jennifer Häll; Anna Renhorn Pohl; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Consumer reviews is a phenomenon here to stay. A consumer review is a type of product information generated by users with personal experience of the product. As the Internet grows, consumer reviews become unavoidable for consumers, businesses and marketers. LÄS MER

  2. 12. Konstruktionen av CSR : Klädföretags agerande efter institutionella logiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Palmberg; [2016]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; report; institutional logics; discourse analysis; apparel companies; complex environment; GRI; Corporate social responsibility; CSR; rapport; institutionell logik; diskursanalys; klädföretag; komplex omgivning; GRI;

    Sammanfattning : Konceptet Corporate Social Responsibility (CSR) och varför företag väljer att arbeta med det debatteras av många, inom akademin såväl som utanför. Dock finns det en oenighet i vad som inkluderas i ett företags arbete med CSR. LÄS MER

  3. 13. Cirkulär ekonomi inom klädbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Christoffer Marin; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Cirkulär ekonomi är ett koncept vars främsta princip är att eliminera avfall genom att skapa ett slutet kretslopp mellan konsument och tillverkande företag. Det bygger på att produkter som konsumenter slänger efter bruk ska, via diverse restaureringsprocesser, antingen direkt återanvändas av konsument eller återvinnas till nytt material för produktion. LÄS MER

  4. 14. Varumärkets betydelse vid köp av kläder på internet : Ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erika Brandt; Frida Dahl; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; E-handel; Sökprocess; Motiv till köp; Upplevd risk; Varumärkets betydelse;

    Sammanfattning : E-handeln ökar ständigt och inte minst när det kommer till klädbranschen. Konsumenter värderar tillgängligheten och utbudet som internet erbjuder. Dock upplever konsumenter en större risk med att handla på internet jämfört med en fysisk butik. Det beror på att den fysiska interaktionen mellan produkt och konsument försvinner. LÄS MER

  5. 15. Locating outsourced and offshored production based on supply chain strategy: Findings from Swedish fashion/trend apparel companies

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Daniel Persson; Emma Mählkvist; [2014]
    Nyckelord :Klädindustrin; supply chain-strategi; produktkategorier; faktorer vid lokalisering; lågkostnadsländer; outsourcing; offshoring; Fashion apparel industry; supply chain strategy; product categories; localization factors; low cost countries; outsourcing: offshoring; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: En stor utmaning inom klädindustrin är att kombinera produkters korta livscykler med de komplexa försörjningskedjornas långa ledtider. Följaktligen finns det ett antal supply chain-strategier som hanterar utmaningen olika: kostnadseffektiva, responsiva och resultatdrivna som fokuserar på ett större antal aspekter. LÄS MER