Sökning: "hur stor är Klädbranschen"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden hur stor är Klädbranschen.
11. Trovärdighet vid digitala klädköp : En kvalitativ studie som utreder hur trovärdighet förmedlas genom klädrecensioner.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Consumer reviews is a phenomenon here to stay. A consumer review is a type of product information generated by users with personal experience of the product. As the Internet grows, consumer reviews become unavoidable for consumers, businesses and marketers. LÄS MER
12. Konstruktionen av CSR : Klädföretags agerande efter institutionella logiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konceptet Corporate Social Responsibility (CSR) och varför företag väljer att arbeta med det debatteras av många, inom akademin såväl som utanför. Dock finns det en oenighet i vad som inkluderas i ett företags arbete med CSR. LÄS MER
13. Cirkulär ekonomi inom klädbranschen
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Sammanfattning Cirkulär ekonomi är ett koncept vars främsta princip är att eliminera avfall genom att skapa ett slutet kretslopp mellan konsument och tillverkande företag. Det bygger på att produkter som konsumenter slänger efter bruk ska, via diverse restaureringsprocesser, antingen direkt återanvändas av konsument eller återvinnas till nytt material för produktion. LÄS MER
14. Varumärkets betydelse vid köp av kläder på internet : Ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handeln ökar ständigt och inte minst när det kommer till klädbranschen. Konsumenter värderar tillgängligheten och utbudet som internet erbjuder. Dock upplever konsumenter en större risk med att handla på internet jämfört med en fysisk butik. Det beror på att den fysiska interaktionen mellan produkt och konsument försvinner. LÄS MER
15. Locating outsourced and offshored production based on supply chain strategy: Findings from Swedish fashion/trend apparel companies
M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Bakgrund: En stor utmaning inom klädindustrin är att kombinera produkters korta livscykler med de komplexa försörjningskedjornas långa ledtider. Följaktligen finns det ett antal supply chain-strategier som hanterar utmaningen olika: kostnadseffektiva, responsiva och resultatdrivna som fokuserar på ett större antal aspekter. LÄS MER