Sökning: "hur stor är Klädbranschen"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden hur stor är Klädbranschen.

  1. 21. Småföretagare : Hur är det att starta ett företag inom klädbranschen?

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Madeleine Marthinusen; Malin Gyllgård; [2009]
    Nyckelord :småföretagare; entreprenörskap; strategier;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har utvecklingen gått snabbt inom detaljhandeln och den har ökat kraftigt. Marknaden har blivit tuffare och det är framförallt de stora kedjorna som har växt. LÄS MER

  2. 22. Varumärkesbyggande i små företag : En kvalitativ studie om hur små klädbutiker arbetar med sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linn Zachrisson; Mimmi Haraldsson; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesbyggande; små företag; mikroföretag; klädbranschen;

    Sammanfattning : Varumärken är något som de flesta människor har någon relation till, då en människa i Sverige dagligen utsätts för cirka 3000 reklambudskap. Brännmärkning av djur är ett av de tidigaste tecknen på varumärkesanvändande. LÄS MER

  3. 23. ”Celebvertising” : En studie i hur företag använder sig av kända personer i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Gisela Ahlberg; Catrin Callersjö; [2007]
    Nyckelord :Marketing; brand knowledge; celebrities; added values; Marknadsföring; varumärkeskännedom; kändisar; mervärden;

    Sammanfattning : The market of today consist of products/services who resemble each other, the differences are small. Their for it’s necessary for the companies to provide added values to the product so it will stand out from the rest of the products and lead to purchase. LÄS MER