Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1.  Kundkort - hur påverkar de oss? : En på-stan-undersökning

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Merima Besovic; Aleksandar Gocic; Barbara Takacs; [2010]
    Nyckelord :Kortsystem; bonuskortsystem; kundkort; köpbeteende; kundlojalitet; ICA-kundkort.;

    Sammanfattning : Olika faktorer skiljer individens köpbeteende och dess val av produkter. Antalet företag som erbjuder lojalitetsprogram i form av kundkort är många och kundkortets funktioner utvecklas ständigt. Tidigare forskning har visat både positiva och negativa resultat/attityder gentemot kundkort. LÄS MER

  2. 2. Detaljhandelns lojalitetsstrategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robert Jönsson; Roger Manfredsson; [2003]
    Nyckelord :Lojalitetskiosk; Lojalitet; ICA Handlarnas AB; Kundkort; Relationsmarknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte var att analysera ICA: s lojalitetsprogram och kundspecifika marknadsföring utifrån motiv, uppbyggnad och funktion, samt att undersöka till vilken grad det senaste lojalitetsskapande verktyget utnyttjas samt vad skulle få kunderna att använda verktyget oftare. Vi har genomfört en uppsats med ett induktivt förhållningssätt. LÄS MER

  3. 3. Relationsbyggande i dagligvarubranschen – ett sätt att skapa lojalitet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thanh Hua; Shainaz Rashid; Anna Sjödin; [2002]
    Nyckelord :relationer; kundlojalitet; dagligvarubranschen; kundkort.; relationsmarknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Relationsmarknadsföring får en allt större plats inom det tidigare så transaktionsinriktade marknadsföringsämnet. Att etablera och underhålla relationer till existerande kunder ses av många som den bästa vägen till lönsamhet. LÄS MER