Sökning: "image land"

Visar resultat 36 - 40 av 199 uppsatser innehållade orden image land.

  1. 36. Who are the Hilltop Youth? : Perception of self vs. Perception of researchers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Felicia Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Hilltop Youth; HY; Israel; price tag; activists; self-categorization; protracted social conflict;

    Sammanfattning : This qualitative study focuses on perceptions of actors within protracted social conflicts and the value of using self-categorization as a tool to increase understanding of conflict actors as a step towards to finding alternative solutions. It compares self-perceptions of the Hilltop Youth, a radical settler group in the West Bank region in the Middle East, to categorizations used in all of the established literature on the group. LÄS MER

  2. 37. NDVI time series analysis for desert locust outbreak detection and quantification analysis of its impact on vegetation productivity of Sahel

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Evangelos Oikonomopoulos; [2020]
    Nyckelord :Physical Geography and Ecosystem Analysis; Primary Productivity; Desert Locust; NDVI; Time Series Analysis; Outbreak Detection; Food Security; Sahel; Insect Disturbances; GEM; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : It has been shown that the semi-arid environment of the Sahelian belt plays an important role in the global carbon uptake as the fluctuation of its primary productivity can be determinant for the global carbon uptake. The insect Schistocerca gregaria commonly known as the desert locust is a disturbance factor that can affect the vegetation productivity for consecutive seasons. LÄS MER

  3. 38. Jaktturismen i Småland : En induktiv studie om marknadsföringsaktiviteter av småländsk jaktturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Iza Täck; [2020]
    Nyckelord :Jaktturism; marknadsföring; brand image; jakt; jaktresor;

    Sammanfattning : Jakt har varit en viktig del av Sverige sedan stenåldern, även om dess karaktär har förändrats sedan dess. Eftersom jakt länge har varit en uppenbar del av Sverige uppstod intresse för fenomenet jaktturism. Studien fokuserar på jaktturism i Småland, ett landskap som det inte har skrivits så mycket om när det gäller jakt. LÄS MER

  4. 39. Ty människan lefver ej allenast af arbete och bröd : Förändringen i lantbrukares attityder och åsikter gentemot lantarbetarna i tidningen Landtmannen 1890- 1939

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Paulina Lundberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to examine the image of farm workers in the magazine Landtmannen from a class and gender perspective and how farmers' attitudes and opinions towards their employees, the farm workers, have changed over time. How is the image of farm workers presented from a class and gender perspective? How have attitudes and opinions towards farm workers changed during the period 1890-1939? To answer the questions, a qualitative text analysis of articles in the magazine Landtmannen is used. LÄS MER

  5. 40. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonatan Hallqvist; Linus Ottosson Hahne; [2020]
    Nyckelord :Rekrytering; rekryteringsprocessen; varumärkesuppfattning; brand image; employer branding; kommunikationsstrategier; kommunikation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen    Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne    Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren   Datum: Maj 2020   Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER