Sökning: "inlärningsstrategier"
Visar resultat 11 - 15 av 75 uppsatser innehållade ordet inlärningsstrategier.
11. Ordinlärning i L2-svenska: En studie om lexical inferencing och strategianvändning av andraspråkselever på Språkintroduktion och gymnasiet
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I den här uppsatsen undersökes inlärning av svenska som andraspråk hos två grupper av ungdomar på en gymnasieskola i Sverige. Fokus i studien riktas mot användningen av ordinlärningsstrategier vid andraspråksinlärning hos dessa informanter, dvs. LÄS MER
12. An Empirical Active Learning Study for Temporal Segment Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Video classification is the task of producing a label that is relevant to the video given its frames. Active learning aims to achieve greater accuracy with fewer labeled training instances through a designed query strategy that can select representative instances from the unlabeled training instances and send them to be labeled by an oracle. LÄS MER
13. STRATEGIER FÖR SJÄLVREGLERAT LÄRANDE I FRANSKA
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Detta arbete fokuserar på elevernas upplevelse av att använda sig av självreglerat lärande, som enligt forskning ska vara ett effektivt sätt att lära sig nya saker. Just denna studie tittar på hur elever upplevt studier i franska språket med självreglerat lärande som inlärningsmetod. LÄS MER
14. Elevernas läsinlärningsstrategier i ämnet svenska : Students' Reading Learning strategies in the subject Swedish
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att vi vill undersöka och redogöra för vilka olika läsinlärningsstrategier och arbetssätt klasslärare i åk 1–3 använder sig av i svenskundervisning. Vi har genomfört kvalitativa intervjuer med fyra olika informanter som arbetar i två olika skolor, detta för att kunna få svar på våra forskningsfrågor. LÄS MER
15. ”Allt bygger ju på ord” : Ordinlärning på SFI ur ett lärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Ordinlärning är ett viktigt område vid tillägnandet av ett språk. Den här studiens syfte är att undersöka fem SFI-lärares upplevelser av att arbeta med ordinlärning. Studien utgår från två frågeställningar: lärarnas didaktiska metoder och de utmaningar de upplever när det kommer till att undervisa om ord. LÄS MER