Sökning: "instagram hälsa"

Visar resultat 6 - 10 av 99 uppsatser innehållade orden instagram hälsa.

  1. 6. En digital enkätstudie om hur sociala medier används för att söka information om hälsa, matvanor och livsmedelsval

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Amy Rönnholm Barnes; Lisa Geholm; [2023]
    Nyckelord :Hälsa; sociala medier; matvanor; livsmedelsval;

    Sammanfattning : Bakgrund Sociala medier har blivit en integrerad del av mångas vardagliga liv och påverkar hur människor kommunicerar, delar information samt interagerar med varandra. Det är även en plats där desinformation sprids och det är därför viktigt att förstå hur budskap som spridsvia sociala medier påverkar följarnas liv. LÄS MER

  2. 7. Relationen mellan Social media & Emotionell reglering : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Matteo Nilsson Litrico; Nathalie Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Social Media Addiction; Emotional Regulation; Addiction; Social Media; Socialt medieberoende; Emotionell Reglering; Beoende; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Sociala medier har förändrat männskors sätt att interagera, uttrycka sig och dela information. Det har integrerat sig som en naturlig del av många individers vardagar men trots alla fördelar som det medför, kommer det med en del problematiska aspekter. LÄS MER

  3. 8. ”Första steget mot hälsa är ganska simpelt, börja rör på dig mera!” : En kritisk diskursanalys av hur svenska träningsinfluensers konstruerar begreppen hälsa och en hälsosam livsstil på Instagram

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Danielle Galin Wedin; [2023]
    Nyckelord :Fitness; Health; Health-related information; Influencer; Instagram; Hälsa; Hälsorelaterad information; Influenser; Instagram; Träning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Instagram som marknadsföringsverktyg för idrottsverksamheter : En kvalitativ studie om att attrahera och engagera deltagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Patricija Zvirgzdauskaite; Sarah Einanlo; [2023]
    Nyckelord :Idrottsverksamheter; Instagram; marknadsföring; sociala medier; ideella verksamheter; ritualperspektivet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om hur sociala medier kan användas inom marknadsföring av idrottsverksamheter och hur det kan leda till ökad deltagaraktivitet och engagemang. I studien medverkade totalt åtta idrottsverksamheter, fyra tennisklubbar och fyra fotbollsklubbar. LÄS MER

  5. 10. Bilden av bilden,Publiceringar för olika publiker : En netnografisk studie om lärares Instagrampubliceringar i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Filip Heinvall; Petter Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Netnografi; Instagram; Dramaturgiska fasader;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad gymnasielärare och högstadielärare i idrott och hälsa väljer att publicera på skolans officiella Instagramkonto. Detta ska ge en förståelse för vilka moment och aktiviteter som premieras, samt i vilken miljö som undervisningen sker i. LÄS MER