Sökning: "ritualperspektivet"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet ritualperspektivet.

  1. 1. Instagram som marknadsföringsverktyg för idrottsverksamheter : En kvalitativ studie om att attrahera och engagera deltagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Patricija Zvirgzdauskaite; Sarah Einanlo; [2023]
    Nyckelord :Idrottsverksamheter; Instagram; marknadsföring; sociala medier; ideella verksamheter; ritualperspektivet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om hur sociala medier kan användas inom marknadsföring av idrottsverksamheter och hur det kan leda till ökad deltagaraktivitet och engagemang. I studien medverkade totalt åtta idrottsverksamheter, fyra tennisklubbar och fyra fotbollsklubbar. LÄS MER

  2. 2. Among Us på Twitch : underhållande marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Caroline Svensson; Victor Simon Svenfelt; [2021]
    Nyckelord :Twitch; marknadsföring; livestreaming; videospel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är författad av Caroline Svensson och Victor Svenfelt för fortsättningskursen i Medie- & kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Among Us på Twitch - underhållande marknadsföring undersöker hur videospelet Among Us kunde bli ett av 2020 populäraste videospel och vilken roll den sociala medieplattformen Twitch spelade i det hela. LÄS MER

  3. 3. Zoom to the rescue : en kvalitativ studie om hur studenter upplever kommunikation under en Zoom-föreläsning

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Mathilda Gunnarsson; Julia Karlsson; [2020]
    Nyckelord :communication; digital communication tools; digitalization; Zoom; communication efficiency; covid-19; interaction; noise; ritual; virtual; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka studenters upplevelser av kommunikation under en Zoom-föreläsning. Under den globala pandemin under vintern 2020 valde många universitet att förflytta utbildningen till distans för att förhindra spridningen av viruset covid-19. LÄS MER

  4. 4. Den heliga budgeten - En socialpsykologisk studie av en säljorganisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Pontus Engström; Emil Gretland; [2014]
    Nyckelord :heliga ting; resultatfokus; interaktionsritual; emotionell energi; företagskultur; säljorganisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Arbetsplatser med fokus på säljarbete har figurerat i media som skräckexempel för när företagskultur gränsar till hysterisk sekt. Uppsatsens syfte är att undersöka hur en säljkultur kan se ut, detta genom etnografiska studier i form av kvalitativa observationer och intervjuer med personal på en säljorganisation. LÄS MER