Sökning: "internet company internationalization Strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden internet company internationalization Strategy.

  1. 1. Data assets in digital firms and ICTs : How data strategy shapes the process of internationalization

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marc Behse; [2021]
    Nyckelord :Internationalization theory; big data; data value; digital firms; ICTs;

    Sammanfattning : Digitalized companies are adding complexity to the theory of internationalization. In order to gain momentum in a foreign market, knowledge about specific regional aspects and customers’ behavior is crucial. In a modern business environment, data supports decisions, enhances performance, and contributes to innovative business models. LÄS MER

  2. 2. Val av internationell marknad för internetföretag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Martin Bodin; Fredrik Molander; [2018]
    Nyckelord :Internationalization; Internet companies; International expansion; International market selection; Strategic decisions; Internationalisering; Internetföretag; Internationell expansion; Val av internationell marknad; Strategiska beslut;

    Sammanfattning : Syfte – Att skapa förståelse för hur internationell marknad framgångsrikt kan väljas för internetföretag genom att beskriva och identifiera tillvägagångssätt för val av internationell marknad. Metod – Kvalitativ fallstudie där elva semistrukturerade intervjuer genomfördes på olika internetföretag som valt internationell marknad. LÄS MER

  3. 3. Foreign Market Entry Strategies: A Study of Born Global B2B SME’s

    Magister-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Marc Astbury; Marius Lux; [2017]
    Nyckelord :Born Global; fitness industry; German market; market entry strategy and small and medium enterprise;

    Sammanfattning : The global market place is becoming ever more accessible. Internet and communication technologies are opening up new opportunities for firms of all configurations. Based on that, this research will focus on Born Global business-to-business (B2B small, medium enterprises (SME) entering in the German market. LÄS MER

  4. 4. Geografisk expansion i företag som erbjuder digitala produktservicesystem : En fallstudie från Sverige till Norge

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Otto Andersson; Josefin Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Product-service systems; internationalization; global expansions; market entry strategy; organizational adaption; resource based theory; Produktservicesystem; Internationalisering; Globala expansioner; Marknadsinträdesstrategi; Resursbaserad teori;

    Sammanfattning : Globalization is one of the more significant developments in our society today. New technologies in communication and scientific progress in areas such as the internet and cellular phones have made it possible to lessen geographical distance and blur the borders between different nations. LÄS MER

  5. 5. Internationalization Strategy of Small Medium Size Enterprises from Developing Countries : A Case Study of XINJIAHUA Export Company

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ran Shen; Jingyun Yu; [2011]
    Nyckelord :Internationalization strategy; SMEs; developing country;

    Sammanfattning : The internationalization of SMEs can be expected to gain further momentum because the world economy is becoming increasingly integrated with continuing declines in government-imposed barriers and continuing advances in technology. Meanwhile, more and more SMEs from developing countries start to increase their overseas business. LÄS MER