Sökning: "digital firms"

Visar resultat 1 - 5 av 236 uppsatser innehållade orden digital firms.

  1. 1. The proposed Digital Markets Act

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Magdalena Rietzler; [2022]
    Nyckelord :Digital; DMA; EU; Law; Competition; Proposal; DigitalMarkets; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The market power of digital platforms and ecosystems has probably been the most discussed and concerning topic in competition policy in the last years. Some companies in the area of digital platforms have grown so rapidly that they now dominate entire industries. LÄS MER

  2. 2. IFRS 15: fyra år efter införandet : En kvalitativ studie om hur en intäktsstandard har sett ut i praktiken utifrån revisorns perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Evelina Ferner; Miranda Rashid Zadeh; [2022]
    Nyckelord :Revenue recognition; IFRS 15; Accounting standard; Digitalization; Audit quality; Intäktsredovisning; IFRS 15; Redovisningsstandard; Digitalisering; Revisionskvalitet;

    Sammanfattning : Titel: IFRS 15: fyra år efter införandet - En kvalitativ studie om hur en intäktsstandard har sett ut i praktiken utifrån revisorns perspektiv Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Miranda Rashid Zadeh och Evelina Ferner  Handledare: Mattias Hamberg Datum: 2022 – Januari  Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur revisorer upplever att deras rutiner och tillämpning av digital system förändrats efter införandet av IFRS 15. Studien ämnar även att undersöka hur revisorer upplever att införandet av standarden påverkat revisionskvalitén. LÄS MER

  3. 3. At your service! A case study on servitization in manufacturing from a dual business model perspective

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Samuel Norrby; Carina Wagner; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Product-service system; Business model innovation; Ambidexterity;

    Sammanfattning : The research on servitization of manufacturers has recently gained new traction as firms increasingly offer combinations of products and services empowered by digital means. As these firms expand their offerings to sell integrated product-services alongside their traditional commerce, they are confronted with having to juggle dual business models. LÄS MER

  4. 4. Competition and Data Protection Law in Conflict : Data Protection as a Justification for Anti-Competitive Conduct and a Consideration in Designing Competition Law Remedies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :David Bornudd; [2022]
    Nyckelord :competition law; antitrust; data protection law; GDPR; the charter of fundamental rights; the intersection of competition and data protection law; big tech; abuse of a dominant position; objective justifications; efficiencies; article 102 TFEU; consumer welfare; competition remedies; anonymization; big data; personal data; German Facebook Case; Google Fitbit; konkurrensrätt; konkurrensbegränsning; dataskydd; dataskyddsförordningen; missbruk av dominerande ställning; objektivt rättfärdigande; artikel 102 FEUF; anonymisering;

    Sammanfattning : Competition and data protection law are two powerful regimes simultaneously shaping the use of digital information, which has given rise to new interactions between these areas of law. While most views on this intersection emphasize that competition and data protection law must work together, nascent developments indicate that these legal regimes may sometimes conflict. LÄS MER

  5. 5. Accelerated digital transformation Through the lens of sensemaking : A case study of a pharmaceutical company

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Emanuela Caira; Liza Reuter; [2021-12-08]
    Nyckelord :Change Management; Accelerated Digital Transformation; Sensemaking; Sensegiving;

    Sammanfattning : Digitalisation is a pervasive phenomenon that is challenging firms to radically transform themselves to stay ahead of competition. This study aims to fill the research gap that exists within the field of organisational change and more specifically on accelerated digital transformation. LÄS MER