Sökning: "johan konsumtion"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden johan konsumtion.

  1. 1. En bortglömd textilfiber : En studie om svensk ull ur ett cirkulärt designperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Vilma Holm; [2023]
    Nyckelord :Cirkulär design; Hållbar utveckling; Hållbar konsumtion; Ull; Textilier;

    Sammanfattning : Dagens kläd- och textilindustri har enorma hållbarhetsproblem. Den genererar väldiga mängder avfall, är mycket resurs- och energikrävande och släpper ut stora mängder giftiga ämnen som förorenar miljön. LÄS MER

  2. 2. Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Norrström; Philippa Rosenbacke; Smilla Mc Cormac; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris Seminariedatum: 2022-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Oskar Norrström, Philippa Rosenbacke, Smilla McCormac Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Varumärkesäkthet, CSR, Krisrespons, Symbolisk Konsumtion, Sociala medier. Hypoteser: Vid akuta kriser (naturkatastrofer) kommer donationer av produkter att leda till högre varumärkesäkthet än att donera pengar. LÄS MER

  3. 3. Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Grönvall; Emilia Ewa Marianne Nilsson Mörnstam; Ebba Sandvig; [2022]
    Nyckelord :inre motiv; yttre motiv; marknadsföringsbudskap; lyxvarumärken; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr – en experimentell studie om sociala och personliga motiv bakom lyxkonsumtion Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Olle Grönvall, Emilia Nilsson Mörnstam, Ebba Sandvig Handledare: Johan Gromark Nyckelord: inre motiv, yttre motiv, marknadsföringsbudskap, lyxvarumärken, konsumtion Syfte: Syftet med studien är att genom ett experiment undersöka huruvida sociala eller personliga motiv ligger bakom konsumtion av lyxprodukter samt effekten av marknadsföringsbudskap. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk är utformat för att analysera samt bekräfta eller förkasta studiens två hypoteser. LÄS MER

  4. 4. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mimmi Lemrell; Sofie Wendt; [2021]
    Nyckelord :Millennials; Generation Y; Konsumtionsbeteende; E-handel; Internet; Motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. NUDGING - FÖR EN MER HÅLLBAR KAFFESTUND?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Rundström; Martin Lönnqvist; Sixten Nyhlén; [2021]
    Nyckelord :Coffee; price premium; nudging; experiment; framing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: For a more sustainable coffee break - An experimental study about how nudging can promote a more sustainable coffee consumption. Seminar date: 2021-06-02 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor’s degree project in marketing (15 ECTS), Undergraduate level. Authors: Marcus Rundström, Martin Lönnqvist, Sixten Nyhlén. LÄS MER