Sökning: "johanna arnesson"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden johanna arnesson.

  1. 6. En vilja att kunna möta och vårda men att inte alltid ha förutsättningar : Skolsköterskors erfarenheter av att möta barn som närstående

    Magister-uppsats, Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Maria Arnesson; Johanna Lundell; [2015]
    Nyckelord :skolsköterska; barn som närstående; allvarligt sjuk eller skadad förälder; skolhälsovård; samtalsstöd; att få vetskap;

    Sammanfattning : När en förälder drabbas av allvarlig fysisk sjukdom eller skada kan det få en påverkan på en hel familj. Det som vanligen är ett barns trygghet kan istället påverka barnets hälsa och välbefinnande negativt. LÄS MER

  2. 7. Shopping for Change – the discourses of marketized nonprofit fundraising

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Arnesson; [2012-09-17]
    Nyckelord :fundraising; nonprofit; marketization; commodification; civil society; consumer power; political consumerism; individualization;

    Sammanfattning : This thesis examines the articulation of marketized philanthropy within the discourse of nonprofit fundraising. The objective is to find out how fundraising works as a discursive practice - how is the world constructed, who and whom are participants in this world, and why should the presumed donor get involved? It does so from a critical approach, connecting the business of fundraising to theories of subpolitics, individualization, consumer power, and the argument that market logics serves a depoliticizing function within this context. LÄS MER

  3. 8. "Gratis kaffe eller en transport från destination A till destination B" - Hur hanterar kabinpersonal kombinationen intern effektivitet och goda servicemöten?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Skog; Caroline Leonardsson; Johanna Arnesson; [2006]
    Nyckelord :servicemötet; kabinpersonal; kvalitet; roll och intern effektivisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har genom att studera de olika delarna Servicemötet, Servicekvalitet samt Kabinpersonalens roll kommit fram till att kabinpersonalens roll har förändrats och att detta i sin tur inverkar på hur de interagerar i servicemötet. Faktorer som lett till våra slutsatser är bland annat den tekniska utvecklingen, som utgör en del i den interna effektivisering, vilket har bidragit till att servicemötet kommit att förflyttas in i kabinen. LÄS MER