Sökning: "julia bengtsson"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden julia bengtsson.
21. Normkritisk vägledning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Normer är grundade på våra föreställningar och attityder om det som anses vara normalt eller det som i motsats kan vara avvikande och därmed icke-normalt. Attityder kan leda till att det uppstår reproduktioner som begränsar individens möjligheter i sin karriärutveckling. LÄS MER
22. Införandet av GDPR ( SFS 2018:218) i förskolan Technoapati - En konsekvens av GDPR
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I denna kvalitativa studie har GDPR-lagens införande i- och påverkan på förskolan studerats. Vi har utgått från en frågeställning, och sett på denna utifrån olika perspektiv. Det första fokuset i studien ligger på hur förskolorna har valt att implementera lagen i deras verksamhet. LÄS MER
23. Open Innovation for Enhancing Sustainability : A case study on the sustainability-related implications of open innovation projects
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Sustainability has become an increasingly important aspect for companies to consider. Not only is it necessary to comply with laws and regulations that encourage corporate sustainability, but it has also become a way for companies to gain competitiveness. LÄS MER
24. A qualitative study of self-identity and cultural ideals impact on Swedish females within Gen Z’s purchase behavior
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Title: A qualitative study within retail of self-identity and cultural ideals impact on Swedish females within Generation Z’s purchase behaviour Authors: Cecilia Menninge & Julia Bengtsson Institution: Linnaeus University, School of Business and Economics. Program: Detaljhandel and Service Management (180hp), Customer Experience Management (180 hp) Course: 2FE67E Supervisor: MaxMikael Wilde Björling Examiner: Miralem Helmefalk Purpose: The purpose of this study is to, through interpretation and analysis of females within Gen Z, create knowledge and understanding of how self-identity and cultural ideals affect purchase behaviour Method: An interview study that addresses the topic of identity and cultural ideals impact on purchase behaviour. LÄS MER
25. Konsten att charma generation Y : en studie om ekonomistudenters behov vid val av arbetsplats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : För att företag ska kunna attrahera men också bevara kompetenta medarbetare, krävs det att de har något att erbjuda sin anställda. Detta ställer krav på en medvetenhet kring de preferenser anställda besitter, både sett till deras behov och motivation. LÄS MER