Sökning: "kärnprodukter"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet kärnprodukter.

  1. 1. Balanced Scorecard : En fallstudie av företag X

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Angelica Pavlic; [2010]
    Nyckelord :balanced scorecard; styrmodeller; effektivitet;

    Sammanfattning : Det finns en hel del svårigheter för företag när de expanderar, det är svårt att få med alla delar. Företaget som jag jobbar för har just stått inför detta problem, och det som inte har följt utvecklingen i expansionen är synsättet man har haft på styrningen av företaget. LÄS MER

  2. 2. Internprissättning i praktiken

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Schottenius; Henrik Andersson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Då företag nått en viss storlek är det ofta vanligt med en divisionalisering av verksamheten. Detta leder ofta till att lönsamhets-ansvar delegeras vilket kräver att enheten kan påverka sina intäkter och kostna-der, det gäller för såväl interna som externa kostnader. LÄS MER

  3. 3. Varumärkestvätt - att avleda ett varumärkes moraliska problem

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pär Hagström; [2003]
    Nyckelord :varumärkestvätt; produktlinjeförlängning; samvarumärkning; varumärkesutvidgning; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; produktlinjemärke; etik moral; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Den gemensamma nämnaren för uppsatsens tre fallstudieföretag är att de alla verkar i moraliskt tvivelaktiga branscher, eftersom de alla tillhandahåller produkter inför vilka det finns ett moraliskt problem. Tobaksbranschens moraliska problem är att dess produkter dödar människor. LÄS MER