Sökning: "kalmar identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden kalmar identitet.

  1. 1. Innanför akutmottagningens dörrar : En kvalitativ studie om vad som får sjuksköterskor att fortsätta arbeta under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emilia Fridholm; Rebecka Svensson; [2021]
    Nyckelord :Community; occupational group culture; identity; motivation; driving forces; crisis situation; confirmation; Gemenskap; yrkesgruppskultur; identitet; motivation; drivkraft; krissituation; bekräftelse;

    Sammanfattning : Fallstudien undersöker vad som får sjuksköterskor på akutmottagningen i Kalmar att fortsätta arbeta under den rådande covid-19 pandemin. Studien utgår från en induktiv ansats för att skapa en förståelse för det som undersökts. För att samla in empirisk data som grund för studien har fem kvalitativa intervjuer genomförts och tolkats. LÄS MER

  2. 2.   “Äsch, det är inte så noga, jag är ju bara här en säsong” : En kvalitativ fallstudie om säsongsanställningars påverkan på  organisationsidentiteten.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sara Fernlund; Beverly Smedenäs; [2021]
    Nyckelord :Organizational identity; seasonal employment; identification; belonging and conflict.; Organisationsidentitet; säsongsanställning; identifiering; tillhörighet och konflikt.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Författare: Beverly Smedenäs & Sara Fernlund Institution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet Kalmar Program: Human Resource Management - Personalledning och organisationsutveckling. Kurs: Företagsekonomi III - Organisation, Kandidatuppsats (examensarbete) - 2FE78E. LÄS MER

  3. 3. Ett världsarvs påverkan på bilden av en destination : En fallstudie av världsarvet Örlogsstaden Karlskrona

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rebecca Lundin; [2018]
    Nyckelord :Karlskrona; världsarv; platsmarknadsföring; destinationsvarumärke; profil; identitet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i Turismvetenskap III 15 hp, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, hösten 2017. Författare: Rebecca Lundin Titel: Ett världsarvs påverkan på bilden av en destination - En fallstudie av världsarvet Örlogsstaden Karlskrona Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och beskriva hur, ett världsarv påverkar den förmedlade och uppfattade bilden av en destination. LÄS MER

  4. 4. Från identitet till varumärkesstrategi : En kvalitativ studie om varumärkesarbetet i Allsvenskan och Superettan

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Tim Eklund; Jenny Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Idrottsorganisationer; varumärke; CSR; identitet; positionering; varumärkesstrategi; Allsvenskan; Superettan.;

    Sammanfattning : Studies has shown that sports organizations have become increasingly commercialized and professionalized, which have led them to work in a manner like a company and a profitable business. Allsvenskan and Superettan in Swedish elite football for men is no exception. LÄS MER

  5. 5. Den svaga länken? : Övergång från förberedelseklass till ordinarie klass för den nyanlända eleven

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Esed Salihovic; Katja Acevska; [2015]
    Nyckelord :nyanländ elev; förberedelseklass; övergång; organisation; kartläggning; bedömning;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att närmare undersöka hur den nyanlända eleven övergår från en förberedelseklass till en ordinarie klass. Den tittar också på vad övergången kan innebära för elevens identitet och fortsatta skolgång. LÄS MER