Sökning: "key success factor"
Visar resultat 16 - 20 av 284 uppsatser innehållade orden key success factor.
16. Artificiell intelligens roll i små och medelstora tech-företags (SMF) tillväxt och framgång : En studie om tech-företagens tillväxt och framgång med stöd av AI
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera rollen som artificiell intelligens (AI) spelar för tillväxten och framgången hos små och medelstora tech-företag. Syftet är att undersöka hur dessa företag effektivt kan utnyttja AI i en ständigt utvecklande miljö samt att identifiera de utmaningar och möjligheter som är förknippade med integrationen av AI. LÄS MER
17. Strategier och arbetssätt för en ökad likvärdighet på fritidshemmet : En studie om likvärdighet, kvalitet och motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Den här studien undersöker hur fritidshemspersonalen upplever att de påverkas av resurserna som de har att tillgå och hur de kompenserar för eventuella brister. Studien är kvalitativ och vi har använt oss av intervjuer som metod. LÄS MER
18. WHY REINVENT THE WHEEL AGAIN? Investigating Challenges to Develop and Maintain Structural Capital in a Knowledge Intensive Network-Based Organisation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In a fast changing knowledge-intensive business environment, the importance of harnessing knowledge from employees has intensified. Thus, a key success factor for organisations stresses the ability to institutionalise knowledge from employees into structural capital. LÄS MER
19. Onboarding and Culture - A multiple case study on the effect of culture in user-onboarding
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This study investigates how digital platforms handle cultural aspects during the onboarding process. The goal was to better understand the role culture has during the onboarding process to increase the likelihood of a successful internationalisation of digital platforms. LÄS MER
20. How the institutional, relational and leadership factors affect the implementation of sustainable business practice within MNCs HQ in a developed country and Subsidiary in a developing country? A case study on Volvo Trucks Located in Sweden (HQ) and Malaysia (Subsidiary)
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Companies are in the transformation process from the classical or linear way of conducting business to a more sustainable model. This is necessitated by the growing societal awareness to protect the environment and resources for future living. LÄS MER