Sökning: "key success factor"
Visar resultat 21 - 25 av 284 uppsatser innehållade orden key success factor.
21. Modeling Interest Rate Risk in the Banking Book
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : For a long time, being able to model and mitigate financial risk has been a key success factor for institutions. Apart from an internal incentive, legal and regulatory requirements continue to develop which increases the need for extensive internal risk control. LÄS MER
22. Faktorer som påverkar små fastighetsbolags tillgång till kapital : Med fokus på bankfinansiering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Att små fastighetsbolags tillgång till extern finansiering och därmed tillväxt är mer begränsat än för större bolag är ett känt faktum. Kapital är begränsat och det kommer hela tiden nya regler som höjer inträdesbarriärerna på fastighetsmarknaden. LÄS MER
23. ”Man är digital – men är man det på rätt sätt?” : Relationen mellan digital transformation, kommunikation och organisationskultur på SJ AB
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Many organizations are striving to reach the benefits that digital transformation brings, as there are clear benefits to be gained from digitizing an organization. However, a vast majority of companies fail to implement digital technology. LÄS MER
24. Developing the Impact Measurement and Management process of Swedish University Holding Companies
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Global sustainability challenges are becoming increasingly more severe and the deadline for the Sustainable Development Goals (SDGs) set in Agenda 2030 is approaching rapidly. Venture capital investments in sustainable start-up businesses is considered to be a key success factor for a long-term sustainable development across the globe. LÄS MER
25. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER