Sökning: "klädföretag marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden klädföretag marknadsföring.
11. : Kan ett modeföretags varumärke gynnas av marknadsföring med pälshandel som del av deras CSR-arbete?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Rapporten tar upp ämnet om CSR-arbete hos klädföretag. Fokus ligger på pälshandeln och försöken att minska den. Rapporten tar hjälp utav en modell som behandlar ett företags balans mellan profil, identitet och image. LÄS MER
12. Användning av Customer Relationship Management hos svenska klädföretag
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Dagens klädföretag vill alltid förbättra sina relationer till kunderna som gör att kunderna blir lojala och stannar hos företag. Företag befinner sig i en väldig konkurrenskraftig bransch vilket innebär att hela tiden hålla kunderna nöjda och försöka möta deras behov. LÄS MER
13. En magisk garderob : Storytelling i klädbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan storytelling förstärkas genom sinnesmarknadsföring i provrum? Syfte: Uppsatsens syfte är att genom ett kundperspektiv identifiera hur storytelling förmedlas genom syn- och ljudsinnet i Monkis provrum och utifrån detta analysera på vilka sätt storytelling kan förstärkas. Metod: Uppsatsen har baserats på en kvalitativ studie som kommit att anta en abduktiv ansats. LÄS MER
14. Marknadsföring via Instagram
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Utbredningen av sociala medier har idag gjort dessa till självklara plattformer för företag att marknasföra sig på. 2010 lanserades en ny plattform, Instagram. Det har idag blivit ännu en plats för företag att nå ut till sina kunder. LÄS MER
15. tricket att vara social : Små och medelstora klädföretags arbete med sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att beskriva och analysera hur små och medelstora klädföretag med försäljning från fysiska butiker som kärnverksamhet kan arbeta med de sociala medierna för att få sin marknadsföring att nå ut till kunden på bästa möjliga sätt och se om det finns några mönster när det kommer till planeringen före, under och efter arbetet. Till detta syfte har jag arbetat mot tre frågor: Hur når ett företag ut till kunden på bästa sätt på de sociala medierna? Hur uppmärksammas företaget av kunden på bästa möjliga sätt? Utvärderas resultatet av de aktiviteter som sker på de sociala medierna? Metod För att komma mer på djupet inom ämnet har jag valt att anta en kvalitativ forskningsmetod som kommit att anta en abduktiv ansats. LÄS MER