Sökning: "kollektivism marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kollektivism marknadsföring.

  1. 1. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  2. 2. Miljömässigt hållbara konsumenter och deras avståndstagande mot tidsbegränsade erbjudanden på Instagram

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Tegstam; Elin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; time-limited offers; impulse buying; stimuli; urgency; environmentally sustainable attitude.; Influencer marknadsföring; tidsbegränsade erbjudanden; impulsköp; stimuli; brådska; miljömässigt hållbar inställning.;

    Sammanfattning : The development of social media has lead to major changes in marketing. Today, there are so called influencers who through their social channels can convey advertising to its followers. LÄS MER

  3. 3. Hur framställs barnet? : En semiotisk bildanalys av individualistisk och kollektivistisk marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Eleonore Idnert Ekeskär; Caroline Berg; [2017]
    Nyckelord :Kulturskillnader; Global marknadsföring; Kollektivism; Individualism; Barndom;

    Sammanfattning : Kulturen skiljer sig åt mellan olika länder runtom i världen. Ett beteende som anses vara normalt i ett land, uppfattas istället som konstigt i ett annat. Dessa skillnader leder till att företag som verkar på den internationella marknaden måste anpassa sin marknadsföringsstrategi efter de kulturer de riktar in sig på. LÄS MER

  4. 4. Att anpassa eller inte? : En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Andersson; Linda Hedlund; Hanna Skoglund; [2016]
    Nyckelord :Visual merchandising; Culture; Culture of Sweden; Adaptation; Geert Hofstede; Hofstedés cultural dimensions; Butikskommunikation; Kultur; Kultur i Sverige; Anpassning; Geert Hofstede; Hofstedés kulturdimensioner;

    Sammanfattning : Titel: Att anpassa eller inte?  En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur.   Problemställning: Examensarbetet är inriktad på följande problemställning: Hur är butikskommunikationen anpassad till kulturen i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring i en mångkulturell värld

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pierre Lindén; Simon McMullen; [2014]
    Nyckelord :Individualism-Kollektivism; Kultur; Marknadsföring; Tvärkulturell studie; Horisontellt-Vertikalt;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur den nationella kulturen påverkar marknadsföringens utformning. Vi har använt oss av tre kulturella dimensioner – horisontell individualism, vertikal individualism samt vertikal kollektivism – för att se om det finns spår av de attribut som representerar de kulturella dimensionerna i marknadsföringen. LÄS MER