Sökning: "kommunikation c-uppsats"

Visar resultat 16 - 20 av 105 uppsatser innehållade orden kommunikation c-uppsats.

  1. 16. Konflikt, vad händer med revisor-klient relationen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Annika Milgunoff; Wass Jessica; [2016]
    Nyckelord :Revisor- klient konflikt; relationer; oberoende; påverkan;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konflikt, vad händer med revisor-klient relationen? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Annika Milgunoff och Jessica Wass Handledare: Jan Svanberg Datum: 2016– Januari Syfte: Det är sparsamt med tidigare forskning om hur revisorer upplever att klientrelationen påverkats vid en revisionsrelaterad konflikt. Vi vill belysa tio revisorers personliga uppfattning om hur deras klientrelationer har påverkats då de stått fast vid sin professionella åsikt. LÄS MER

  2. 17. Kommunikationseffektivitet : Waste och kommunikationskanalens påverkan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sebastian Gustafsson; Gustav Blysell; [2016]
    Nyckelord :Kommunikationseffektivitet; Lean administration; Media richness theory; Kvalitativ undersökning; Fallstudie;

    Sammanfattning : Rapporten baseras på en fallstudie som gjordes på ett varuproducerande företag under vårterminen 2016. Rapporten är en C-uppsats skriven på informationslogistikprogrammet vid Linnéuniversitetet. LÄS MER

  3. 18. Etiskt ledarskap i säljande organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Moa Bohman; Evelina Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Ethical leadership; ethical behavior; ethical climate; selling organizations; Etiskt ledarskap; etiskt beteende; etiskt klimat; säljorganisationer;

    Sammanfattning : Titel: Etiskt ledarskap i säljande organisationer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Moa Bohman och Evelina Nilsson. Handledare: Pär Vilhelmson, Kristina Mickelsson och Maria Fregidou-Malama. Datum: Augusti 2015. LÄS MER

  4. 19. En ytlig nödvändig glättighet : En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Fanny Lindholm; Elin Holm; [2015]
    Nyckelord :Facebook; sociala medier; kommunikation; äldre personer;

    Sammanfattning : Abstract Titel: En ytlig nödvändig glättighet – En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook. Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 högskolepoäng Författare: Fanny Lindholm och Elin Holm Handledare: Gabor Bora Examinator: Anna Edin Syfte: Syftet med den här uppsatsen var att undersöka hur medieanvändare i åldrarna 40-69 år ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook, samt hur de ser på sin omgivnings användande av sociala medier. LÄS MER

  5. 20. Mesopotamiens gudomligförklarade kungar : En undersökning av teologiska perspektiv på två gudomligförklarade kungar i det forntida Mesopotamien

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Christoffer Andersson; [2015]
    Nyckelord :gudomligförklaring; kungamakt;

    Sammanfattning : Ämnet för denna undersökning är de teologiska perspektiven runt två gudomligförklarade kungar i det forntida Mesopotamien, nämligen den gammalakkadiske kungen Naram-Sin (ca. 2254-2218 f.kr.) och den nysumeriske kungen Shulgi (ca. LÄS MER