Sökning: "konkurrens event"

Visar resultat 26 - 29 av 29 uppsatser innehållade orden konkurrens event.

  1. 26. Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cecilia Blomgren; Julia Cranz; [2006]
    Nyckelord :brand; image; Branding; Brand Equity; Event Marketing; Relationship Marketing; Branding; Brand Equity; Event Marketing; Relationsmarknadsföring; varumärke; image;

    Sammanfattning : This essay describes the Swedish furniture business and its strong competition between domestic and foreign producers. As the demand on higher development speed grows stronger, alongside a fierce competition between the companies, long lasting and unique qualities such as customer relations and strong brand names become crucial. LÄS MER

  2. 27. Den svenska varmblodiga hästens avelsmål : en enkätundersökning och analys av genetiska trender

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Animal Breeding and Genetics

    Författare :Lina Jönsson; [2006]
    Nyckelord :svenska varmblodiga hästen; avelsmål; genetiska trender;

    Sammanfattning : As the quality of internationally competing horses is increasing, a debate concerning the breeding goal of the Swedish Warmblood horse has arisen. Some people claim that the breeding goal should be divided into two separate goals in the future; one for show jumping horses and another one for dressage horses. LÄS MER

  3. 28. Private Label-tillverkning : Faktorer som ligger till grund för att leverantörer på den svenska marknaden tillverkar private label

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Therese Davidsson; Sofie Funevik; [2005]
    Nyckelord :Private label; handelns egna märkesvaror; EMV; dagligvarumarknaden; makt; beroende; kapacitetsutnyttjande; marknadsandelar;

    Sammanfattning : Background: In the past 10 years private label has increased significantly in the Swedish grocery market. This is an important strategic event, which is a great challenge to suppliers as it causes stiff competition. To handle this situation an increasing number of suppliers have to make the decision whether to produce private label or not. LÄS MER

  4. 29. Investeringsstrategin vid kvartalsskiftets Window Dressing

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Grünstein; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete är en studie över investeringsmöjligheten vid tävlingsfenomenet Window Dressing inför kvartalsskiftena. Studien bygger på analys av en tredagars långt event-fönster inför kvartalsskiftena mellan år 1996 och 2005 på den svenska aktiemarknaden. LÄS MER