Sökning: "konsument attityder"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden konsument attityder.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  2. 2. Från irritation till inspiration: Hur konsumenter upplever en bekväm och hållbar returneringsprocess

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Denise Hydling; Frida Steén; [2023]
    Nyckelord :TPB; attityder; subjektiva normer; upplevd beteendekontroll; bekvämlighet; hållbarhet; returneringsprocess; returpolicy; konsument; upplevelser; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : En svag korrelation identifierades mellan hållbart beteende och TPB-modellen, där positiva attityder inte motsvarade faktiska handlingar. Dessutom prioriterar konsumenter bekvämlighet över hållbarhet, vilket kan förklaras genom TPB-modellen och en tendens att fokusera på egna behov framför samhällsproblem... LÄS MER

  3. 3. ”VAD SKA VI BAKA IDAG?” : En kvalitativ studie om det finns samband mellan elevers förväntningar och det centrala innehållet i ämnet Hem- och konsumentkunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Yvonne Johansson; [2023]
    Nyckelord :Hkk; hem- och konsumentkunskap; attityder; centralt innehåll.;

    Sammanfattning : I skolämnet hem- och konsumentkunskap (Hkk) handlar det mesta om vad en ungdom behöver kunna för att klara av att flytta hemifrån. En stor del av ämnet handlar om matlagningmen även om hur man ska sköta sin ekonomi, vilka rättig- och skyldigheter man har som konsument och hur man tvättar och sköter sina kläder. LÄS MER

  4. 4. Volvo Pentas framtida konsument En studie om konsumenters attityder mot och upplevelser av Volvo Penta

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patricia Bengtsson; Ebba Lind; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER