Sökning: "konsumtion i kris"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden konsumtion i kris.
1. Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris Seminariedatum: 2022-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Oskar Norrström, Philippa Rosenbacke, Smilla McCormac Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Varumärkesäkthet, CSR, Krisrespons, Symbolisk Konsumtion, Sociala medier. Hypoteser: Vid akuta kriser (naturkatastrofer) kommer donationer av produkter att leda till högre varumärkesäkthet än att donera pengar. LÄS MER
2. Modellering och simulering av ett robust och resilient biogassystem för ökad försörjningstrygghet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : Within the Swedish defense there is a clear target when it comes to strengthening the country’s emergency preparedness. In connection to this, there are demands when it comes to the security of supply of fuel and electricity. LÄS MER
3. Communication strategies in a value-related crisis : case study of Oatly
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : The global food system faces great challenges in terms of sustainability. The access to food is unevenly distributed and one third of the population is either suffering from micro deficiencies or from a high calorie intake. LÄS MER
4. Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin Seminariedatum: 2020-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Azra Merdanovic, Alexander Mozaffari & Tim Roslund Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Coronapandemin, kriskonsumtion, konsumentbeteende, förhållningssätt, värderingar. Syfte: Att bidra med förståelse över hur människor förhåller sig till konsumtion under coronapandemin. LÄS MER
5. En kris som utmanat dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Under våren 2020 har många blivit påverkade av det så kallade coronaviruset, Covid19. Viruset har eskalerat i hög takt och utvecklats till en pandemi som påverkat världsekonomin och samtliga branscher. LÄS MER