Sökning: "konsumtion i kris"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden konsumtion i kris.

  1. 1. Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Norrström; Philippa Rosenbacke; Smilla Mc Cormac; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris Seminariedatum: 2022-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Oskar Norrström, Philippa Rosenbacke, Smilla McCormac Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Varumärkesäkthet, CSR, Krisrespons, Symbolisk Konsumtion, Sociala medier. Hypoteser: Vid akuta kriser (naturkatastrofer) kommer donationer av produkter att leda till högre varumärkesäkthet än att donera pengar. LÄS MER

  2. 2. Modellering och simulering av ett robust och resilient biogassystem för ökad försörjningstrygghet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Lovisa Forsell; Katja Orrenius; [2022]
    Nyckelord :biogasanläggning; energiberedskap; krisberedskap; förnybar elproduktion; energilagring;

    Sammanfattning : Within the Swedish defense there is a clear target when it comes to strengthening the country’s emergency preparedness. In connection to this, there are demands when it comes to the security of supply of fuel and electricity. LÄS MER

  3. 3. Communication strategies in a value-related crisis : case study of Oatly

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Alexandra Steinwall; [2021]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; crisis communication; crisis response; CSR communication; CSR crisis; food industry; food sector; situational crisis communication theory; sustainability; value-related crisis;

    Sammanfattning : The global food system faces great challenges in terms of sustainability. The access to food is unevenly distributed and one third of the population is either suffering from micro deficiencies or from a high calorie intake. LÄS MER

  4. 4. Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Azra Merdanovic; Alexander Mozaffari; Tim Roslund; [2020]
    Nyckelord :Coronapandemin; Kriskonsumtion; Konsumentbeteende; Förhållningssätt; Värderingar; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumtion i kris: En kvalitativ studie om människors förhållningssätt till konsumtion under coronapandemin Seminariedatum: 2020-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Azra Merdanovic, Alexander Mozaffari & Tim Roslund Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Coronapandemin, kriskonsumtion, konsumentbeteende, förhållningssätt, värderingar. Syfte: Att bidra med förståelse över hur människor förhåller sig till konsumtion under coronapandemin. LÄS MER

  5. 5. En kris som utmanat dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Agnes Kristing; Hanna Börjesson; [2020]
    Nyckelord :Coronakrisen; livsmedelskonsumtion; praktikteori; flermetodsforskning; consumer culture theory.; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under våren 2020 har många blivit påverkade av det så kallade coronaviruset, Covid19. Viruset har eskalerat i hög takt och utvecklats till en pandemi som påverkat världsekonomin och samtliga branscher. LÄS MER