Sökning: "konsumtion stockholm"
Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden konsumtion stockholm.
1. Fullkorn: ett rent hel-vete i vardagen : En studie om fullkornskonsumtion bland vuxna mellan 18–44 år i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Introduktion: Endast 12 procent av befolkningen i Sverige konsumerar den rekommenderade dagliga mängden av fullkorn regelbundet. Lägst konsumtion observeras bland vuxna i åldern 18–44 år. LÄS MER
2. Är det insidan som räknas? Konsumenters smakupplevelse och beslutsfattande vid konsumtion av vanligt och sockerfritt godis
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The market for sugar free alternatives is growing and the amount of sugar free candy available is increasing. Sugar free candy is not only tasty, but it also fills a function in counteracting today's overconsumption of sugar. LÄS MER
3. "Jag är vid god hälsa, alltså är Jag” : En studie om ungdomars åsikter och beteenden kring hälsa och välbefinnande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte Denna studie syftar till att undersöka hur media påverkar 15-åringars hälsa och välbefinnande. Genom att söka kunskap om de mediala påverkansprocesserna, syftar denna specifika fallstudie till att skapa en bättre förståelse genom följande tre forskningsfrågor: Frågeställningar 1. LÄS MER
4. Inte alltid lätt att dela : Home sharing i Stockholm: varför nyttjas inte denna möjlighet mer?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Den oroväckande situation som miljön och klimatet står inför blir allt merapåtaglig hos allmänheten. Samhällets nuvarande sätt att producera ochkonsumera är inte hållbart. Industrier och företag står för en betydande del avde utsläpp och råvaruutvinningar som sker idag. LÄS MER
5. Hållbarhetsredovisningens potentiella framtid : Koldioxidekvivalent-märkningens påverkan på attityd och köpbeteende
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Redovisning av koldioxidekvivalenter på produktförpackningar har blivit vanligare i takt med att hållbarhetsfrågor blivit mer aktuella. I uppsatsen undersöktes CO2-ekvivalentredovisningens påverkan på konsumenters attityd mot varumärken utifrån de fem parametrarna: koppling tillCSR, transparens, identifiering, etisk och politisk konsumtion samt igenkännbarhet. LÄS MER