Sökning: "konsumtionsbeteende"
Visar resultat 21 - 25 av 149 uppsatser innehållade ordet konsumtionsbeteende.
21. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER
22. Hållbar klädkonsumtion – det låter bra, men hur gör jag? : En kvalitativ intervjustudie om ungas resonemang kring kläder och klädkonsumtion
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Klädindustrin kritiseras för negativ påverkan på miljön och social orättvisa i fabriker. Klädföretagens ambition att öka produktionens effektivitet och pressa priserna hotar FN:s hållbarhetsarbete och de uppsatta målen i Agenda 2030. Trots detta har klädkonsumtionen ökat. LÄS MER
23. Retur, Retur, Retur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har konsumenters köpbeteende förändrats inom E-handel. Det digitala handelsrummet erbjuder konsumenten en bekvämare köpupplevelse med utökade alternativ såsom utbud och priser. E-handelsföretagen konkurrerar hårt mot varandra och generösa returpolicyer används som ett konkurrensmedel. LÄS MER
24. Att möta den gröna efterfrågan : Hur grön marknadsföring kan hjälpa veganer att lätta sitt samvete genom ett medvetet konsumtionsbeteende.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : To meet the green demand How green marketing can help vegans ease their conscience through conscious consumption. The purpose of this study is to explore how green marketing can help vegans ease their conscience through conscious consumption. LÄS MER
25. Classification Method of Financial Behaviour Through Means of Machine Learning : Can a classification method created using bank transaction and machine learning help individuals to understand their spending behavior?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the current fast transformation from physical cash to digitized banking systems, there are more and more people that are at risk of overspending without realizing it. There are methods and researches done that are targeted at incorporating machine learning in identifying fraudulent transactions and credit scores but currently there is no research done in categorizing people’s behaviour based on transaction records using machine learning techniques. LÄS MER