Sökning: "kontaktledning"
Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade ordet kontaktledning.
6. Predicting infrastructural failures with vehicle data
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : I examenarbetet undersöks det om man kan upptäcka fel på infrastrukturen med hjälp av eventkoder genererade från fordonsdatorn. För att kunna dra en slutsats om man kan förutspå ett infrastrukturfel med hjälp av fordonsdata har historiska data med kända fel från infrastrukturen undersökts tillsammans med eventkoder som genererats av fordonen. LÄS MER
7. Optimering av kontakt med kontaktledning hos tåg: : Utplacerade massors påverkan på kontaktkraftens kvalitet
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Detta projekt behandlar huruvida strategiskt utplacerade massor längs ett tågs kontaktledning kan förbättra prestandan i kontaktkraften mellan kontaktledningen och tågets strömavtagare, och specifikt minska fluktuationen. Det skulle innebära ett sätt att förbättra prestandan som bara kräver små modifikationer på infrastrukturen istället för att byta ut hela strukturer, som är miljömässigt och ekonomiskt kostsamt. LÄS MER
8. Projekteringsprocessen : Kontaktledning
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : .... LÄS MER
9. Elkvalitetsmätning på en av Trafikverkets signalanläggningar inom ERTMS : En undersökning av elkvalitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/EnergivetenskapSammanfattning : The thesis work was carried out within the Swedish Transport Agency's ERTMSproject to assist in deciding on the power supply of the facilities along the railways related to the project. This work applies to areas such as the implementation of the new rectifier, the Rectiverter, and power supply design with focus on redundancy and the overall electricity quality. LÄS MER
10. Kontakttrådens ledningsförmåga – Studie inför Sveriges höghastighetsbanor.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/LTH Ingenjörshögskolan vid Campus HelsingborgSammanfattning : På höghastighetslinjerna som planeras byggas i Sverige är det satt som mål att köra i 320 km/h. Att köra så pass mycket snabbare än det görs i dagsläget kräver ett kontaktledningssystem vars kontakttråd klarar av att vara stabilt och rakt uppspänt så att strömavtagaren kan gå jämt och inte orsaka att kontakttråden börjar svaja. LÄS MER